Over vogels en rekenwonderen.

Kleedjes rollen hier frequent van onder mijn machine. Rokjes daarentegen een flink stuk minder. Tijd om daar verandering in te brengen!

IMG_20170406_204123

Het Lotta patroontje ligt hier al even in de kast maar aangezien mijn madam haar kontje nog altijd in een babymaatje past, bleef dat patroon liggen waar het ligt. Toen mijn oog echter op een hemelsblauw vogelstofje viel, wist ik onmiddellijk dat het hoog tijd werd om dat patroon toch uit te halen.

Uit mijn (gigantische) stoffenvoorraad diepte ik een bijpassend stofje voor de zakjes op en nog een ander voor de voering. Nog voor het rokje ineen zat, was ik al enthousiast. De stof is helemaal mijn ding! Toen mijn blinde rits ook perfect blind bleek te zijn deze keer, was ik helemaal in de wolken. Tot de plooien in de voering plots een lastige hindernis bleken te zijn.

Eerlijk, een groot rekenwonder is aan mij niet verloren gegaan. Ik bleek maar niet de juiste afmetingen te bekomen om het voeringsdeel te plooien, dus ging ik een beetje in het wilde weg plooien gaan maken. Uiteindelijk ziet geen mens dat hé… Ik kreeg nog een tip van Marthe herself maar ondertussen zat het rokje al zo goed als ineen.

IMG_20170329_095514IMG_20170329_095234IMG_20170329_095123

Foto’s nemen… Tja, ik zei het al menig keer maar das hier écht geen evidentie. Mevrouwtje heeft er flink de pest in om te doen wat ik vraag. Dus stel u tevreden met enkele goed-genoeg-foto’s!

Gelukkig steekt er wel een knoopsgatenelastiek in de taille want anders mocht ik het rokje nog een hele tijd opbergen. Ze zal er dus nog wel even geniet van hebben 😉

Patroon: Lotta rok by Compagnie M
Stof: Madeline de Stoffenmadam
Fournituren: veritas
4 thoughts on “Over vogels en rekenwonderen.

  1. Hier ook erg weinig rokjes in de kast, wij zijn jurkjesmensen :). Ik vind haar er wel erg mooi mee staan, gelukkig bestaat er zoiets als knopenelastiek hé!
    —trouwens… voor de foto ‘doen wat ik vraag’, dat heeft hier nooit gewerkt. Ik laat ze meestal maar gewoon wat doen, en selecteer de foto’s die ik wil.—

    Like

Wat vindt u?

