Knutseltip: paasboom

De eerste echte vakantiedag van de paasvakantie zit er op! Waar het voor mij normaal een werkdag was, kreeg ik vorige week vrijdag plots telefoon dat ik vervangen werd door een student en dus wat overuren terug kon nemen. Heerlijk nieuws vond ik dat!

Deze morgen bleef het hier nogal mistig. Dus haalde ik de verf, wat papier en enkele kurken boven om samen met mijn oudste aan de slag te gaan! Niet dat de jongste niet had kunnen mee doen maar onze meid had het wat lastig en kreeg dus sneller dan gepland haar middagmaal voorgeschoteld door de papa 😉

Knutselen is hier echt bij beide wikkelgatjes een favoriete bezigheid! Van wie zouden ze dat hebben?? Dus als de verf boven komt, schiet het enthousiasme omhoog! Fenn vond het dus helemaal niet erg om een resem paaseieren en paashaasjes te stempelen. Nadien nam ik een groot blad papier (de rollen van ikea zijn hier goud waard!!) en maakte er met washitape een soort van boom op. De paaseieren werden er op gekleefd en zo kregen we een heuse paasboom! De paashaasje werden aan een touw gehangen boven de boom als slinger. Het plan was om er onder nog een houten bak met wat paasdecoratie te zetten. Een beetje te vergelijken met de kerststal bij de kerstboom. Maar aangezien de bak op zolder staat, en kleine zus ondertussen boven in bedje lag te slapen werden die plannen nog uitgesteld.

Heel simpel en leuk vertier voor een uurtje slecht-weer-bezighoud! Want deze namiddag scheen de zon volop en gingen we allemaal samen een toertje fietsen! De zon op onze snoet en de wind in de haren, meer hadden we niet nodig voor een schitterende afsluit van onze eerste vakantiedag! Wij willen graag meer van dat!

IMG_20170403_170312IMG_20170403_154629

One thought on “Knutseltip: paasboom

Wat vindt u?

