Sleepy eyes

De Julia sweater van Compagnie M. Ooit maakte ik er eens eentje voor mezelf maar het model bleek mij niet te staan… Nu ging opnieuw met het patroon aan de slag maar dan ettelijke maten kleiner.

Ieme begint stilaan bij meer en meer patroontjes de kleinste maat te bereiken. Oef! De Julia sweater begint aan maat 80 dus ging ik er mee aan de slag. Ik vond heel wat mooie tricot stofjes bij Stoffenfeest. Ook deze van vandaag. Na het knippen van alle patroondelen uit deze stof, bleef er nog maar heel weinig over. Niet nodig ook want ik zie de stapel stof (resten) hier gestaag groeien terwijl ik net het omgekeerde wil!

img_20170131_141950

Het naaien van dit truitje is 2 keer niets. Serieus, op een uurtje hangt er nieuw, schoon gerief in je kast! Meer woorden hoef ik daar dan ook niet aan vuil te maken.

Behalve dit: om het net iets meer te geven, naaide ik een ‘lus’ over de halsboord. Kleine moeite, leuk accent vind ik…

img_20170302_165028
En God zag dat het goed was!

Patroon: Julia sweater kids by Compagnie M

Stof: Sleepy eyes tricot Kimsa by Stoffenfeest

4 thoughts on “Sleepy eyes

  1. Plezant, dat accentje aan de hals!
    –en ik zucht even… een uur, echt een uur? Ik ben zo’n slak, als ik die dingen lees #schaterlach–

    Like

Wat vindt u?

