Voor u getest #1

Voor u getest… zult u vanaf nu hier regelmatig zien passeren. Het wordt een nieuwe rubriek op deze blog. Eentje waarvan ik hoop dat hij voor interactie, inspiratie en creatie zorgt!

Ik ben geen TV-kijkend mens. Niet dat er geen programma’s zijn die mij interesseren maar de laatste jaren merk ik dat mijn kijken naar TV quasi tot nul herleid is. Ik ben liever ‘bezig’.ย  De TV staat dan wel op maar dan voor manlief. Ik kijk slechts met een half (of 1/4) van een oog mee. Toch breng ik regelmatig een avond in de zetel door. En dan word mijn tijd gevuld met tikken op mijn smartphone. Online shops bekijken, facebooken en andere sociale media. Maar ook, en vooral, gewoon rondneuzen. Ik kan uren rondkijken op facebook, pinterest, internet tout court en kom dan vaak de leukste dingen tegen.

Zij lanceerde ooit iets gelijkaardigs. Ik vond het idee fantastisch maar gek genoeg kwam ik er zelf toen niet aan toe. Al vond ik het wel leuk om overal leuke pins op te zien duiken. Het concept ‘pin it and make it’ lijkt ondertussen wat doodgebloed te zijn, wat ik ontzettend jammer vind…

Dus geef ik nu mezelf een schop onder mijn kont. En ga ook ik regelmatig aan de slag met ideetjes die ik her en der op doe. Niet enkel pinterest want ik kom ook geweldige dingen tegen via facebook, instagram, internet, boeken, tijdschriften… Al maak ik daar vaak eerst zelf een pin van, leve de slimme gsm die weet hoe hij zoiets moet doen ๐Ÿ˜‰ Tot nu bleef deze blog hoofdzakelijk naaigerelateerd. Met af en toe een andere uitschieter. Ik hoop in de toekomst meer en meer te groeien naar een echte creatieve blog. Eentje die jullie kan inspireren tot het doen.

Vandaag kunnen jullie hier mijn 1e “Voor u getest” ontdekken.

3 jaar geleden stootte ik toevallig op deze blog. Lobke schreef ook een boek, het leuke vakantieboek. (Ondertussen al verschillende maar kom ๐Ÿ˜‰ ) Fenn was toen nog maar net geboren maar ik wou perse dit boek in de kast hebben. Omdat het gewoon bij mijn idee van ‘mama zijn’ past. Ik wil mijn kinderen laten proeven van alle leuke dingen. Hen laten creรซren, hen laten spelen, ravotten, gewoon kind laten zijn. Wij wonen op den buiten, een plaats waarvan ik hoop dat die hen nog wat extra onbezorgdheid mee geeft. Vorige week zei ik het ook nog: “Liever vuile en contente kinders, dan propere en triestige.” Al apprecieer ik het natuurlijk wel dat ze af en toe eens stil en proper zijn * schaterlach.

Het boek staat vol leuke tips en DIY om je kinderen uren zoet te houden tijdens vakanties, of op andere momenten natuurlijk. Enkele daarvan testte ik al uit, maar die raakten nooit tot hier. Daar komt dus vanaf nu hopelijk wat verandering in.

Vandaag zullen de meeste kinderen verkleed naar school gaan. Carnaval blijft ook in mijn geheugen hangen als รฉรฉn van de leukste feestjes, na sinterklaas dan! Vorige weekend las ik een mailtje van school waarin stond dat ook de kleinsten zich mochten verkleden die dag. Even paniek, want verkleedkledij zit hier nog niet in de kast. Dan maar snel even rondneuzen op zoek naar ideetjes. Op pinterest kwam ik verschillende keren een dino staart tegen en toen begon het mij te dagen dat ook zoiets stond in het boek van Lobke. Ik haalde haar uitleg erbij en dit is het (leuke) resultaat geworden!

Aangezien hij nogal opging in zijn rol van gevaarlijke dino, bleek ik achteraf dus vooral wazige foto’s over te houden. En toch… enkele foto’s bleken gewoon zo goed bij het thema te passen dat ik ze toch gebruikte ๐Ÿ™‚

Ik maakte van een paar oude kousen dino-handschoenen. In een ottobre vond ik dan weer een patroon voor een muts die makkelijk omgetoverd kon worden tot dino-muts. Allemaal snel-klaar-projectjes, ideaal in een drukke werkweek!

Hoewel het maken weinig van doen had, is hij supertrots op zijn outfit! Gezwind ging hij naar school. Hij vergat zelfs een knuffel aan mama te geven omdat hij trots zijn staart stond te showen!

img_20170223_170404

Wat vinden jullie van deze eerste “Voor u getest” ? Ik hoor het graag!

Inspiratie: Het leuke vakantieboek van Lobke Gielkens (Leuke Wereld) en pinterest

Patroon dino-staart: Het leuke vakantieboek
Patroon muts: Ottobre 3/2014
Patroon handschoenen: eigen patroon
4 thoughts on “Voor u getest #1

Wat vindt u?

