Eentje met frullen!

Een paar maanden terug ontdekte ik Stoffenfeest, een vrij nieuwe stoffen webshop. Ik was meteen fan! Het aanbod tricot is er overweldigend. Ik stelde een eerste aankoop vrij lang uit maar nu ben ik verkocht! Vorige week vierden zij trouwens hun eerste verjaardag met flink wat leuke acties.

Ik kocht er enkel tricots waaronder enkele van Elvelyckan Design. Het minimalistische design van de streepjes kon me onmiddellijk bekoren. Ik kocht zowel voor broer als voor zus een deel ervan.

img_20170216_101825

Vandaag kun je hier dus zien hoe ik met de roze (tjah…) versie voor zuslief aan de slag ging. Het zijn vooral kleedjes die haar kast sieren. Gewoon omdat ik dat mooi vind én omdat het heel moeilijk is om voor haar aanpassende broekjes te vinden. Ze is 18m maar in de taille past ze nog perfect in 68 of 74. Toch maakte ik haar een trui, een Julia sweater om precies te zijn. Eigenlijk krijgen jullie hier versie 2 te zien. Versie 1 volgt later nog wel maar van deze kon ik onmiddellijk foto’s nemen.

Ik ging voor de Julia met aparte mouwen, met als bedoeling daar ruches of frullen (noem ze gelijk ge zelf wilt) tussen te naaien. De bedoeling was om ze zowel op het voorpand als het rugpand te laten doorlopen maar daarvoor had ik mijn stof te nipt gekocht. *ikprobeermijnstoffenkasthierwattebedwingen Dus kwamen ze alleen maar vooraan. Ik dubbelde ze wat uiteindelijk wel een vrij dik geheel geeft, maar gelukkig net niet té dik. Ik ging voor een maatje groter in de hoop dat ze de trui later op het jaar nog kan door dragen maar de mouwen lijken mij vrij kort. Tis al duidelijk zeker dat ik ze niet in één hokje kan krijgen qua maat. Nu al, dat belooft voor later…

Marthe, je maakte hier een toppatroontje dat duidelijk nog uit de kast zal komen. Nu ze er eindelijk in past 😉 Op korte tijd hangt er een kledingstuk bij in de kast! Ideaal!

img_20170217_094810img_20170217_094901

En nu de bedenkingen 😉

De frullen geven haar iets bombastisch… Ze liggen iets te veel naar de zijkant om wauw te zijn. Of dat is toch mijn mening, want manlief die zegt dat het allemaal best ok is. Al kun je je natuurlijk afvragen of die mening helemaal correct is (als in: vinde gij mijn gat niet te dik in deze rok?!) Soit, elk zijn mening.

Ook het kleur is een twijfelgeval. Ik ben gek van deze kleur. Maar spijtig genoeg staat Ieme, net als ik trouwens, er helemaal niet mee… Maar een kind komt overal mee weg, toch? Zeker als ze zo schattig zijn 😉 Mijn kind, schoon kind… zegt dat u iets???

img_20170217_101942

Patroon: Julia sweater by CompagnieM
Stof: Stripe dusty pink van Elvelyckan Design by Stoffenfeest (uitverkocht)

 

 

5 thoughts on “Eentje met frullen!

  1. Awel, ik had het patroon onlangs ook in handen en dacht er ruffels aan toe te voegen. Uiteindelijk ook besloten dat het een no go was (voor mij dan) doordat de plaats waar de panden gesplitst zijn te ver opzij ligt. Als ik het zou doen, zou ik het zelf wat dichter naar het midden doorsnijden.

    Like

Wat vindt u?

