Tinny uit een sprookje!

Ik begin stilletjes in herhaling te vallen. Ik ben ondertussen al aan nr 4 van de Tinny dress aanbeland… Maar kijk, wat goed is, mag herhaald worden!

Ieme staat gewoon heel mooi met dit modelletje. Tis maar een sprietje dus aanpassende kledij vind ik haar best staan. Bovendien kun je met een eenvoudig exemplaar alle aandacht naar de stof trekken. Meestal ga ik voor prints dus dat komt goed uit!

Om toch nog wat extra aan dit jurkje te geven, voegde ik horizontale plooien op het voorpand toe. Een beschrijving voor de trappe pleats vind je hier. Eerlijk, ik wist op voorhand niet of het wel goed ging komen met deze stof. Maar ik gebruikte de zelfkant met paneelstuk voor het rokdeel en het minder bedrukte deel voor het bovenstuk. Zo komen de plooitjes toch tot hun recht vind ik.

Veel hoef ik verder niet te vertellen. Alleen dat ik nog wat moet oefenen met die blinde ritsvoet. Ik gebruikte het voetje voor de eerste keer maar twijfel of ik het in de toekomst nog ga doen… De rits is immers helemaal niet blind. Gelukkig gaat de kleur ervan goed mee in de stof!

img_20170214_100219

Ik was ook wat verstrooid tijdens het naaien en vergat het bovenstuk tussendoor goed uit te strijken. Geloof mij: de valse plooien er nadien nog uitstrijken, das geen lachertje!

Geen bijzonder succesverhaal dus maar toch ben ik weg van dit jurkje. De print vind ik supermooi en de kleuren staan haar prachtig! Ik vergat jammer genoeg wat extra te verlengen dus ik hoop dat ze nu niet te snel groeit! De stof kocht ik bij Toverstof op het stoffenspektakel. Mijn eerste kennismaking met deze shop maar aangezien ik er enkele pareltjes vond, vast niet de laatste keer!

img_20170214_095933img_20170214_100106img_20170214_100125img_20170214_100303img_20170214_100536img_20170214_100545img_20170214_111013img_20170214_111017img_20170214_100019

Voor nu rest me enkel nog mij te excuseren voor de spam πŸ˜‰ Maar ze is ook zooooo schattig !

Een vriendin noemde het een sprookjesjurk, en laat de stof nu net van bij Toverstof komen…

img_20170215_104049

img_20170131_101556

Patroon: Tinny dress by StraightGrain met trappe pleats
Stof: Toverstof

17 thoughts on “Tinny uit een sprookje!

  1. Prachtig!
    Weet je dat je je blinde rits wat open moet rollen bij het naaien? Dan zie je een lijntje, zachtjes, in het stoffen deel. Daar moet je dan met het puntje (en je naald) over glijden (en naaien)

    Like

  2. Wat een droomjurk voor ons prinsesje, heerlijk stofje Wendy !! Die platte plooien vind ik ook fantastisch ….en dan zo’n mokke erin, dat is : om op te eten

    Like

Wat vindt u?

