Miauwkes

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar shoppen is hier toch wel een geliefd tijdverdrijf. Zowel online als offline 😉 Bij het rondsnuffelen op het internet kom je geregeld leuke kleertjes tegen. Dat sommige merkjes niet altijd zo vriendelijk zijn voor de portemonnee hoef ik je vast niet te vertellen.

Dus af en toe proberen we hier eens voor een lookalike te gaan. Want Roger die zegt: “Wat je zelf doet, doe je meestal beter!” Niet dat ik het altijd eens ben met Roger maar kom 😉

Toen ik het poezenstofje spotte, wist ik dat het ideaal was voor een eenvoudig jurkje in tricot. Duizenden soortgelijke kleedjes vind je, maar gek genoeg maar weinig patroontjes hiervoor. Of tis dat ik erover kijk! Dus toen ik bij haar een combinatie van het billie patroon met de tinny dress zag, ging het licht ook hier branden!

Ik haalde beide patroontjes boven en ging aan de slag. De kleinste maatjes werden gecombineerd en in een wip had ik een jurkje klaar. Na een eerste pasbeurt besloot ik er 4cm af te knippen. Nu vind ik dat perfect qua lengte.

Aan de achterzijde rondde ik de zoom af met 2cm extra. Alleen merkte ik dat dat gerust een stukje langer mocht om effect te hebben. Nu zie je er nauwelijks iets van.

Een volgend exemplaar is ondertussen al geknipt Ên genaaid! Het ideale speeljurkje blijkt dit te zijn want ’t kind crost van hier naar ginder. Anders ook natuurlijk maar ik wil maar zeggen dat dat hier dus goed komt dat jurkje in tricot 😉

Tis niet perfect, dat kleedje. De halsboord valt te wijd (maar ook weer niet zo erg dat ik het losmaakte) en het rimpelen kon heel wat beter! Al wijd ik dat laatste aan het lezen van de verkeerde tutorial 😉 Mijne frank viel pas later…

Zoals jullie kunnen zien, gebruik ik geen boordstof bij deze jurk. Eenvoud siert…

Terwijl ik dit schrijf, maakte ik ook al versie 2.0 🙂 En nu ligt dat niet aan de blogsnelheid maar wel aan het gemak waarmee dit jurkje in elkaar steekt. Meer moet ik daar niet over zeggen zeker?!?

img_20170113_092122img_20170113_092116img_20170113_091940img_20170113_091305

Ik probeer om de stoffenvoorraad te doen krimpen. Restjes die ik vast niet meer ga gebruiken, gooi ik onmiddellijk (of enkele maanden later 😉 ) weg. Andere restjes probeer ik een duidelijk eindbestemming te geven. Een stapel tricot ligt al klaar om ondergoed setjes te maken. Het restje van deze lap was daarvoor niet meer groot genoeg maar ik maakte er nog een haarbandje uit voor Ieme. Al had ze snel genoeg door hoe ze dat kon afzwieren…

Maken jullie soms tricot jurkjes? En welk patroon gebruiken jullie dan?

Patroon: aangepast patroon op basis van Billie en Tinny

 

9 thoughts on “Miauwkes

  1. Supertof! En wat een goed idee, om die 2 patronen te combineren.
    Ik maakte op mijn blog een lijstje met patronen voor tricot kleedjes (apart tabblad, je kunt er niet naast kijken), kom zeker eens kijken want de lijst wordt lang 🙂 Al is jouw kleine meid waarschijnlijk nog wel te klein voor een deel van de patronen die erop staan.

    Like

    1. Ik ging net even kijken. Je verzamelde er inderdaad al een flink aantal! Mag ik ging echt op zoek naar een eenvoudige jurk, met lange mouwen en aangerimpeld rokje. En inderdaad een 92 is in de meeste gevallen nog een stuk te groot… Dus werd mijn keuze erg beperkt! Maar jouw lijst hou ik in de gaten, ooit kan ze ze allemaal aan 😂

      Like

Wat vindt u?

