Ik tijger van jou!

Soms zijn er van die stofjes waar je meteen de klikt voelt… Stofjes die schreeuwen om de jouwe te worden… Zo ging het met deze tijgers!

Al lange tijd lonkten ze naar mij maar ik weerstond netjes de drang. Tot ik ze een hele tijd later via instagram zag passeren. Iemand wou ze kwijt en ik was gretig om ze bij mijn collectie te voegen.

Dat het een hemdje zou worden voor zoonlief stond meteen vast. De uitvoering van dat plan liet nog even op zich wachten. Misschien een kleine vrees om dat stofje te verpesten, ha. Maar uiteindelijk ging de schaar er toch in…

Ik sneed ook stukjes uit de zelfkant van de stof. Dat verloren laten gaan is gewoon zonde van uw geld me dunkt! Het zorgt voor de extra details in dit hemdje, wat meer speelsheid. Al heeft die kleine (grote) rakker dat misschien niet nodig 😉

Laat me toe te zeggen dat het met dit hemdje even de verkeerde kant op ging. Ik nam de verkeerde versteviging en raakte nauwelijks door de kraag. -Ja lach maar!- Het doorstikken zag er niet uit. Maar écht niet. Dus werd de boel losgetornd, de kraagdelen opnieuw geknipt en met wat andere versteviging zou het wel goed komen.

Ook de mouwboorden waren (uiteraard of wat had u gedacht?!) op deze manier verstevigd. Nogmaals de schaar boven halen, waarvoor dient dat ding anders. Soit, afgezien daarvan ging dat dus vlot. Al deed ik er lang over om dit te maken. Ik was niet in form de laatste maanden. Maar het hemd raakte af en ook op het lijf van dat kind.

Foto’s, die zijn wederom erbarmelijk. Veel woorden maak ik daar niet meer aan vuil. Het hemd past en hij kan er nog wel even mee door. Ik hou meer van slim fit dus volgende keer ga ik opnieuw voor de small versie. Komt ervan als ge naar de les vertrekt en uw kind vergeet op te meten -grijns.

Het leeuwenhemd werd al voor verschillende gelegenheden uit de kast (als het al de kans kreeg daar in te raken!) gehaald: zowel kerst, nieuw als zijn verjaardagsfeest werden gevierd in deze outfit. Kwestie van rendabel te zijn enzo.

De extra details maken het net zo leuk: een leeuwenkop die het borstzakje siert, de tekst op het mouwboordje en ook aan de binnenkant van de rugpas kwam een stukje van de zelfkant.

Fenn is alvast gek op zijn leeuwenhemd! Dit wordt een toppertje!

 

img_20170108_153903

Patroon: Theo van Zonen 09
Stof: leeuwen gekocht via IG
           effen roest bij Pieke Wieke

 

 

 

7 thoughts on “Ik tijger van jou!

  1. O dat stofje! Ik maakte daaruit vorig jaar een kleedje voor Lilith, en dat wordt hier ook gekoesterd – allé ja, door mij dan toch, ons madam wil liever geen katoenen kleedjes meer 🙂

    Like

      1. Geen tricot dus! Ik was foto’s aan het nemen van mijn kleinste in een tricot jurkje dat ik maakte om later op de blog te zetten en was dus even verward 😂

        Like

Wat vindt u?

