Zebra’s zijn nu eenmaal zwart-wit

Op vestimentair gebied zal er hier in dit gezin waarschijnlijk nooit iemand iets te kort komen, integendeel. Niet enkel mama, ook de papa gaat graag shoppen. Dat beloofd, als die kinderen hier groter worden!

Stofjes shoppen, das meer mijn gebied. Dat er hier ook stapels ‘gekregen’ stof liggen, laat ik even ter zijde. Dus toen ik stof ging halen voor deze jurk, belandden er ook nog enkele coupons in mijn mandje waar ik wel iets mee zou kunnen. Jaja, dat kennen we allemaal.

Maar kijk, de eerste coupon is opgesoupeerd en hoe! Dat deze stof een Ole moest worden, stond meteen vast. Of het de (druk)knopenversie zou worden of die met de rits, daar moest ik wat langer over denken. Een rits vind ik wel makkelijk voor een kind van 2,5 maar ik wou graag eerst de gewone versie testen voor ik de extra handleiding erbij nam om de trui van een rits te voorzien. Voorzichtigheid noem ik dat. Of broekenschijter-dat-ik-het-weer-verkeerd-doe, dat kan u naast de regels lezen πŸ˜‰

De combinatie, daar moest ik dan weer NIET over nadenken. Zebra’s zijn nu eenmaal zwart-wit… Ik ben trouwens gek op zwart/witte stofjes gecombineerd met één kleuraccent. Dus het stond al even vast dat ik weg zou zijn van deze trui.

Zoals we van de zonen 09-patronen gewend zijn, zit ook deze schitterend in elkaar. De weg naar de afgewerkte trui werd er ééntje zonder bobbels of putten. Maar dat mag ook wel eens -schaterlach-

Veel valt er dus voor deze trui niet meer te vertellen. Behalve dat ik vergat het knopenpat te verstevigen, waardoor hij onderaan wat uitgerokken lijkt. Het openen van de kamsnaps zal met lichte hand moeten gebeuren om erger te voorkomen maar dat moet ik nog aan mijn spring-in-‘t-veld uitgelegd krijgen!

Ik nam de trui mee toen we enkele dagen naar zee trokken. Niet meteen mijn beste idee om dan foto’s te nemen aangezien de temperaturen flink omhoog gingen en we konden genieten van enkele zomerse dagen. Vanochtend was het bewolkt dus kon ik het kind toch die trui aantrekken zonder meteen richting psychiater gestuurd te worden πŸ˜‰ Het was nog steeds niet echt koud maar wonderwel hield hij zijn trui lang genoeg aan om een heel arsenaal aan foto’s te nemen. Tot de papa zei dat dat toch een beetje raar overkomt dat ikΒ  met mijn gsm in de aanslag steeds het kind achterna hol op het speelplein. Misschien heeft hij wel een beetje gelijk πŸ˜‰ Maar het resultaat is me de gekke blikken wel waard! Al heb ik geen gekke blikken gezien, geen tijd πŸ˜‰

Kiezen tussen alle foto’s vond ik bijzonder moeilijk, er komt dus een lichte overdaad!

IMG_20160727_112927

IMG_20160727_120800IMG_20160727_120747IMG_20160727_115224IMG_20160727_114636IMG_20160727_112930IMG_20160727_112533

IMG_20160727_120815IMG_20160727_114700

De trui zit nog wat aan de ruime kant, ideaal dus voor dit najaar aangezien de trui volledig gevoerd is en ook omkeerbaar is!

Bij het bekijken van deze foto’s valt het me nog meer eens op hoe groot hij wordt. Binnen een dikke maand zet hij zijn eerste stappen richting school. Ik krijg er nu al een krop van in de keel. Maar laat me nog maar even genieten, van mijn kleine (?) jongen. En van mijn kleine meisje, die volgende week al 1 jaar wordt! Ook dat wordt even slikken…

IMG_20160727_115053IMG_20160727_104144

Patroon: Ole by Zonen 09
Stof zebra’s: Stof op zolder
Zwart-witte stof: Madeline de stoffenmadam
16 thoughts on “Zebra’s zijn nu eenmaal zwart-wit

Wat vindt u?

