Ieniemienie rokjes

Het werd hier even stil op de blog. Daar zijn minstens al 3 goede redenen voor…

  1. een doopfeest die wel wat voorbereiding vroeg
  2. welig tierende ziektekiemen die maar niet verdwijnen. Momenteel vergezellen ze ons nog steeds maar houden ze zich redelijk koest. Hout vasthouden!
  3. experimenteren met de cameo. Wat een fantastische machine! Ik maakte er ondertussen al enkele dingen mee maar daar lees je later meer over! We moeten duidelijk nog veeeeeeel oefenen!

Het energiepeil daalde de afgelopen weken naar een absoluut minimum dus was bloggen even niet aan de orde. Ik heb in de laatste jaren niet zo vaak mijn zetel gevoeld als de voorbije weken.

Maar kijk, de zon doet ons deugd dus laat ze hier maar nog even blijven!

Een hele tijd terug al maakte ik deze ieniemienie rokjes. Alleen bleken ze steeds nog wat te groot voor mijn fijne meid. Maar eindelijk kan ze haar kleine kontje schudden met zo’n rokje aan.

Veel uitleg hoeft er niet bij: een lap stof nemen, onderaan een zoom naaien en bovenaan een tunnel voor een elastiek en klaar is kees. Simpeler kan het niet!!

IMG_20160705_155132

Van het zwart/witte stofje kocht ik slechts 25cm en nog had ik stof over. Waar ik de stof kocht, kan ik me echt niet meer herinneren. Black-out, anyone?? Normaal hang ik altijd een kaartje aan de stof waar ik ze kocht maar aangezien dit al een rokje was geworden, was dat kaartje natuurlijk al verdwenen.

De bloemetjesrok is een upcycling projectje. De stof was oorspronkelijk een oude (maar zalig zachte) kussensloop uit de kringloopwinkel die ik voor amper 0,5ā‚¬ kocht! Perfect om op haar blote billetjes te dragen!

IMG_20160705_155445

Dergelijke rokjes zijn ideale snel-klaar-projecten.Perfect om tijdens de zomermaanden te maken, maanden waarin we veel tijd willen overhouden voor andere leuke dingen!

7 thoughts on “Ieniemienie rokjes

Wat vindt u?

