Eentje voor de papa!

dicht-erbij/ <3 #aandacht, #geluk, #gevoelens, #happiness, #huwelijk, #Liefde, #liefhebben, #partner, #quotes, #relaties, #relatioships, #verbondenheid:

Vorige week zondag werden de papa’s in de bloemetjes (of iets anders) gezet. Onze kindjes zijn nog klein en beseffen nog niet wat zo’n dag betekent. En hoewel wij het belangrijk vinden om elke dag te tonen wat we aan elkaar hebben, vind ik het heel fijn om toch een kleine attentie te voorzien. Dit jaar had ik veel ideeën, kiezen voor welk ik zou gaan bleek dus het moeilijkste!

De dag werd gestart met een leuk ontbijt op de boerderij. We kozen ijshoeve d’Hooghe scheure uit en we waren duidelijk niet de enige! Samen met zo’n 180 andere gasten zaten we aan tafel! Blij dat ik dat brood niet moest bakken 😉 Uiteraard was er ook aan de kindjes gedacht. Bij het ontbijt kregen we een lekker, huisgemaakt ijsje. Iedereen kon ook aanschuiven voor een ritje op een kar. De tractor reed rustig door de weide tussen de koeien. De kindjes vonden het fantastisch! Er waren enkele glijbanen, een stroparcours en uiteraard waren de koeien overal aanwezig! En op enkele spetters na, bleef het zo goed als droog!!

Na deze superleuke voormiddag kwamen we allemaal terug samen bij ons thuis om de restjes op te eten van de dag ervoor. Toen stond hier immers het doopfeest van onze kleine meid op het programma! Een dagje quality time bleek het ideale (schoon)vaderdagcadeau! Nadien gingen we ook nog bij mijn papa op bezoek want ook hij verdiende zijn 3 kussen uiteraard! Na een gezellige maar drukke dag vielen onze kindjes als een blok in slaap!

Mijn eigen ventje kreeg 2 cadeautjes. Eentje zelfgemaakt en eentje zelf besteld. Ha, das ook iets hé! Via facebook zag ik toevallig dat er in Roeselare een nieuw ontbijt- en brunchrestaurant zijn deuren opende, bar Julien. Een bon om daar te gaan ontbijten/lunchen/brunchen leek mij een leuke verrassing voor mijn ventje die graag nieuwe dingen probeert! Daarnaast maakte ik voor hem een hip zonnebrilzakje. Pas enkele weken terug kocht hij een zonnebril. Waarschijnlijk de eerste die hij ooit kocht, stel je voor. Maar ik moest hem wel beloven om een zakje te maken. Ik besloot het achter de hand te houden als vaderdagcadeau. Ik keek al enkele keren op de site van k-bas naar hun fantastisch kurkleer en dit leek mij dan ook de ideale gelegenheid om er mijn eerste bestelling te plaatsen!

De service is alvast fantastisch! Ik bestelde, en de dag erna had ik mijn gerief al in huis! Ik ging voor simpel en snel en maakte een zakje volgens het khadetjes-patroon maar dat bleek niet zo’n goed idee. Na het keren wou ik er graag een magnetische sluiting op plaatsen maar ik had er niet bij stil gestaan dat er aan de achterkant gewoon een plaatje zit. Niet de mooiste afwerking om op te kijken dus… Tussen de doopvoorbereidingen en ziektekiemen (zowel dochter als moeder gesneuveld!) door maakte ik nog snel een nieuw zakje op deze wijze. Op een halfuurtje had ik een nieuw zakje! Een ideaal snel-klaar-project dus! En mijn ventje is er heeeeeel tevreden mee!

IMG_20160609_093620

Het werken met dit kurkleer viel reuzegoed mee! Het is natuurlijk dikker dan gewone stof maar het verwerkt op zich niet veel moeilijker. Ik profiteerde van de gelegenheid om ook wat kurkleer met goud er in te bestellen. Het plan is  om daar een leuke tas voor mezelf mee te maken, nu nog het ideale patroon vinden! Wie ideeën heeft, laat ze hieronder gerust achter!

Zou dit kurkleer iets voor jullie zijn? En welke projecten hebben jullie dan in gedachten?

Kurkleer besteld bij k-bas

 

 

3 thoughts on “Eentje voor de papa!

  1. Merci voor de tip van Bar Julien – ik kende het nog niet, maar we zochten onlangs nog een ontbijtadresje in de buurt dus deze komt meteen op mijn mentale to-visit-lijstje.

    En ja, we moeten echt wel dicht bij elkaar wonen (aangezien ik in Roeselare woon).

    Like

    1. Hehe, jaaaa. Via de blog van mijn seda dress ging er ook bij Sarah (khadetjes) een lichtje op een stuurde ze me een mailtje ook te vragen waar ik woon. Zo vertelde ze ook over jou, kwam ik bij jou piepen en jij nu dus bij mij… Ik woon in Ledegem dus das vlak bij. Wie weet zien we elkaar allicht eens in ’t echt!

      Like

Wat vindt u?

