Een Lego-shirt!

Kleine kindjes worden groot, dat weet iedereen. Maar af en toe sta je er pas bij stil wanneer er weer een verjaardagsfeestje in zicht is...

Hier was een jarig neefje, 8 jaar al! Aangezien die van mij nog een flink stuk kleiner zijn, wist ik niet zo goed wat te kopen voor de jarige. De mama wist me te vertellen dat hij spaarde voor het politiekantoor van Lego.

Ok, gemakkelijk een centje dus. Maar gewoon een centje geven aan een 8-jarige, das net een beetje té gemakkelijk voor mij 😉

Onlangs kwam hier een Cameo Silhouette in huis (dank  u mama om de spaarpot te helpen!) en na een beetje trial en error, volgde ik begin mei een workshop bij Feeërieke. Daar zag ik nog maar eens wat een fantastische machine die Cameo is! Bovendien zag ik een oude schoolvriendin terug op de workshop, dubbel like dus!

De workshop volgde ik net voor het verjaardagsfeestje. Ideaal dus om een beetje te experimenteren.

IMG_20160517_084724IMG_20160517_084342

Ik kocht een simpel zwart t-shirt en besloot er een lego-hoofdje op te flocken. Jammer genoeg werd de rol flockfolie verkeerd opgerold in de winkel waardoor ik de folie omgekeerd in de machine legde (met de drager naar boven) en ik dus achteraf nog mijn schaar mocht bovenhalen om de afbeelding er uit te snijden… Dat is ook de reden dat de oogjes en mond niet perfect uitgesneden werden. Het vel flockfolie ligt ondertussen al weken onder mijn computer om te ontrollen maar heeft nog steeds de neiging om naar de verkeerde kant op te krullen.

Onder de tekening kwam de naam van de jarige in “Lego bricks”, een lettertype dat ik van Dafont haalde. Het eigenlijke plan was om ook nog het Lego logo op de achterzijde te flocken maar die deadline haalde ik niet. Het experimenteren met verschillende kleuren boven elkaar, zo ver zat ik nog niet!

Een halfuurtje voor we op het feest verwacht werden, bedacht ik dat ik eigenlijk nog steeds niets had om het centje zelf nu in weg te steken. Een snelle zoektocht in de Silhouette shop leverde een 3D-bestand op waarmee je zelf een lego doosje kan vouwen. Passende kleuren papier had ik niet voorhanden, vandaar het beetje fletse kartonpapier. Ah, de inhoud van het doosje vond de jarige vast nét iets leuker!

Gelukkige verjaardag Siebe!

4 thoughts on “Een Lego-shirt!

  1. Als je van een héél persoonlijk verjaardags cadeau wil spreken, hé wel dat is er zo één!!! Siebe was apetrots en toonde diezelfde avond zijn LEGO shirt aan de expert van LEGO : nonkel Tom in Engeland !! Die natuurlijk super jaloers !!!

    Like

Wat vindt u?

