Pippa Pants

De Pippa pants van Emma & Mona lijkt door zowat heel blogland genaaid te worden. Maar mannelijke versies zag ik (nog) niet… Al zullen die er wel al zijn, alleen heb ik ze nog niet meteen opgemerkt 🙂

Op de blog krijgt het shortje deze omschrijving:

“Pippa is een broekje. 
Een zomers exemplaar dat niet veel werk vraagt om het te maken en daarom net zo leuk is.
Je kan het maken in allerlei soorten stof. 
Door het elastiekje in de taille gaat het ook gemakkelijk aan en uit. Handig voor kleintjes.”
Katjing!!! Ideaal voor een-potjes-trainende-zoon-en-mama!!
Ik koos een Zonen 09 stofje uit de kast. Eentje die ik heel schoon vond maar die niet meteen een bestemming kreeg. Tot nu dus. En het moet gezegd worden:
> Pippa is een broekje.
> Een zomers exemplaar dat niet veel werk vraagt om het te maken en daarom net zo leuk is.
> Je kan het maken in allerlei soorten stof.
> Door het elastiekje in de taille gaat het ook makkelijk aan en uit. Handig voor kleintjes én grootjes 🙂
Conclusie: het ideale zomerspeelbroekje!
Het plan was om leuke buitenfoto’s te voorzien. Maar daar stak het weer een stokje voor. Ik naaide het broekje en de dag erna goot het water. Euh, ok dan maar geen buitenfoto’s… Mijn kerel trok het shortje aan en liep als een gek door het huis. Mama liep als een gek erachteraan (wat een bloggende moeder lijden kan…) De foto’s zijn dus niet je dat. Maar wel het beste bewijs dat dit een ideaal speelbroekje is!

IMG_20160519_094918

Ik vraag me alleen af of het model toch niet eerder meisje is… Misschien omdat het zo in mijn hoofd zit, maar ik vind het nogal wijd vallen. Maar Fenn had er duidelijk geen problemen mee!
Patroon: Pippa pants by Emma & Mona
Stof: Off beetle munt by Zonen 09
7 thoughts on “Pippa Pants

  1. Ik vind het super tof, ben echt grote fan van het patroon :-). Op mijn blog staat ook een pippa voor mijn zoontje en ook als pyjamabroekjes gebruikte ik het al voor zoon en dochter. Ik vind dat het prima gaat. Ik plooide het de vorige keer bij mijn zoon in totaal 4cm ipv 6cm om. En vind dat het nu iets stoerder valt (of is dat inbeelding? 😄)

    Like

  2. Als het maar comfortabel zit, voor de moment: potjes-training -toestanden . Ik vind dat het er toch mooi, zomers uitziet ! Nu nog de zon ….

    Like

Wat vindt u?

