Snelle pasta!

Deze maand staat bij Femma het thema ‘minimalisme’ centraal. Ze geven een heleboel tips om ons leven te vereenvoudigen, niet enkel in huis maar ook in het dagelijks leven en in ons hoofd.

Sinds ik in januari terug aan de slag ging na mijn zwangerschapsverlof, staan er hier regelmatig snel-klaar-gerechten op tafel. De meeste werkende dagen hoef ik pas om 10u te vertrekken maar ben ik ook pas na 19u30 thuis. Dan heb ik vaak écht geen zin meer om in de keuken te staan en bovendien is het net dan spitsuur om de kindjes bedklaar te krijgen. Dat resulteert dus vaak in ochtenden waar ik om 9u al achter mijn kookpotten sta. Snel klaar en makkelijk mee te nemen (om op het werk op te eten) zijn dan dus de sleutelwoorden tijdens het koken!

Vandaag kunnen jullie hier (en op de Femma-blog) een heel simpel recept lezen. Het wordt gemaakt met wat bij de meesten standaard in de keukenkasten staat. Boodschappen doen hoeft dus in principe niet. En er is nog meer goed nieuws: in slechts 15 minuten kunnen jullie aan tafel!

Ingrediënten:

  • 200 à 250 gr  macaroni
  • 1 groot blikje tomatenpuree
  • gruyèrekaas
  • peper, zout, Provençaalse kruiden

Bereiding:

  • Kook de pasta beetgaar zoals de verpakking voorschrijft.
  • Giet af en doe onmiddellijk terug in een pot. Er mag gerust nog wat kookvocht in de pot blijven.
  • Roer de tomatenpuree en gruyère meteen onder de pasta. Voeg indien nodig wat extra water/bouillon toe.
  • Kruid met peper, zout & Provençaalse kruiden.

Dit is echt een basisrecept waarop je kan verder bouwen. Trek je kasten open en kijk wat je erbij kan gooien. Ik geef jullie enkele mogelijkheden:

  • Pimp je pasta met geroosterde pijnboompitjes en stukjes verse tomaat of zongedroogde tomaatjes.
  • Roer kleine, gebakken gehaktballetjes door de pasta. Kinderen (groot én klein) zullen er gek op zijn!
  • Mensen die wat meer ‘body’ willen, kunnen een biefstuk bakken bij de pasta. Giet wat van je botersaus over de pasta, heerlijk!
  • Laat de gruyère achterwege en doe er mozzarella bolletjes of parmezaanschilfers en verse basilicum bij.

Smakelijk!

IMG_20160417_154905IMG_20160417_154814

Hebben jullie echte toppertjes als het op snel klaar receptjes aankomt? Ik lees ze graag!

3 thoughts on “Snelle pasta!

Wat vindt u?

