Vijgen na Pasen

Dat het net als vijgen na Pasen zijn, die kinders van mij in hun konijntjesoutfit. Das het eerste wat in me opkomt wanneer ik hier een gepaste titel zoek. In blogland verschenen immers op Paasdag zelf veel foto’s van kindjes met dergelijke maaksels. Maar hĆ©, ik heb een excuus… Ik was aan het werk op Pasen zelf dus die van mij komen met wat vertraging!

Het jurkje is opnieuw een Grace-jurkje. Ik begon er een hele tijd geleden aan in de naailes omdat het 4 technieken combineert die ik daar moest uitvoeren. Het geknipte jurkje dus šŸ˜‰ Ik kocht van de stof bewust een flink stuk meer zodat ook broer van een hemdje voorzien kon worden.

Dat hemdje, daar heb ik toch even over getwijfeld. Ik maakte er een jaar terug ook eentje, mijn eerste. Ik kan het me nu bijna niet meer voorstellen maar uren heb ik zitten turen op die handleiding om uit te vinden hoe die schoudernaden nu tussen die rugpassen moesten raken. Echt uren! Om die reden werd hier ook geen hemdje meer genaaid. Dus toen ik mijn schaar in de stof zette, wist ik niet zeker of er wel een hemdje zou van komen.

Geen idee waarom, maar nu vraag ik me echt af wat toen het probleem was. Deze keer moest ik niet nadenken. Het ging gewoon vanzelf… Ik dacht nog dat het tĆ© goed ging, dat ik wel ergens een fout zou hebben gemaakt maar neen!

De kraag bezorgde me meer kopzorgen deze keer. Ik nam blijkbaar de verkeerde vlieseline en toen ik de staander aan het hemdje wilde naaien ging het gewoon niet. Ik heb het stiksel maar liefst 6 keer los getornd. Alle draden opnieuw ingerijgd, andere naald, machine aan en uit, alles heb ik geprobeerd maar ik bleef een lelijk stiksel krijgen. Toen besefte ik dat ik alles waarschijnlijk te veel verstevigde. Ik maakte het stiksel nogmaals los en zette de staander aan het hemdje met een onzichtbare steek. Aangezien de staander en de rugpassen gedubbeld zijn kan dat. Maar mijn vinger heeft het geweten. Daar was dus bijna geen doorkomen aan! Bij deze weet ik dus ook waar een vingerhoed voor dient al had ik die niet in huis šŸ˜‰ Maar soit, de kraag hangt er aan!

Gisterochtend waren mijn wikkelgatjes in goede doen. De liefde spatte er hier van af en dat resulteert in enkele hele mooie foto’s. In de namiddag trokken we naar domein Bergelen in Moorsele waar ik hoopte nog enkele mooie kiekjes te nemen maar uiteindelijk genoot ik zo van die kleine schat daar te zien spelen (en het mooie weer) dat ik de moeite niet deed om foto’s te nemen…

Maar foto’s genoeg!

IMG_20160403_110228IMG_20160403_110221IMG_20160403_110143IMG_20160403_105946IMG_20160403_105943IMG_20160403_105933

Een volgend hemdje zal vast niet zo lang op zich laten wachten! Net als een jurkje šŸ˜‰

Stof: Soft cactus bij Pieke Wieke
Paspel: gekregen van Pieke Wieke
Patroon jurk: Grace van Emma & Mona
Patroon hemd: Theo van Zonen 09

 

5 thoughts on “Vijgen na Pasen

Wat vindt u?

