T moest er eens van komen…

Ik begon te naaien toen ik zo’n 6 ร  7maanden zwanger was van mijn oudste. Toen hij 10m was, zat wikkelgatje 2 al in de buik. Veel werd er dus nog niet voor mezelf genaaid. Maar af en toe kriebelt het hier wanneer ik al die fantastische creaties zie verschijnen.

De Pam-top sprak me meteen aan bij het doorbladeren van de nieuwste LMV. Deze versie kon me al bekoren en toen ik haar versie zag, was ik zeker verkocht. Alleen wil ik graag nog wat kilo’s kwijt en dus lijkt selfish sewing niet de meest logische keuze. Maar ze gaf me een schop onder de kont door te zeggen dat ik ook gewoon een nieuwe versie kon maken eens dat nodig was ๐Ÿ™‚ Tja, daar had ik niets tegen te beginnen… Dus haalde ik een stofje uit de kast die mooi genoeg was om de bloes te maken maar die niet te duur was mocht ik het verprutsen. Of het model moest me maar eens niet staan.

Enige tijd geleden kocht ik een hoop stof (3 vuilniszakken vol!) voor een prikje. Veel effen stofjes maar ook leuke motiefjes. Daar haalde ik de stof uit voor dit project.
Ik nam mijn eigen maten en keek naar de maattabel, maar nam toch een maat kleiner. ik tekende de 40 en versmalde in de taille naar 38. Ik verlengde voor- en achterpand met 5 cm.

IMG_20160328_132856IMG_20160328_132924~3IMG_20160328_132942~2IMG_20160328_133021~2

Het naaien ging als een trein. Het meeste werk kroop waarschijnlijk nog in het keren van de striklintjes (tips voor zo’n vervelend klusje zijn welkom!). Ik las hier en daar dat de insnijding wat diep viel maar uit ervaring weet ik dat dat hier meestal geen probleem is, dus liet ik het zo. Achteraf gezien had ik ook de mouwen een paar centimeter mogen verlengen maar echt storend is het niet. De bedoeling was om zowel de mouwen als de zoom af te werken met een fijne elastiek. Ik had er echter geen meer liggen en besloot de afwerking dus te doen zoals in LMV wat me uiteindelijk wel meevalt.

De borstnepen lijken voor mij niet helemaal goed te vallen. Dat wordt dus aangepast zodat een nieuwe versie wรฉl goed aanpast daar. Ondertussen koos ik hier al enkele stofjes uit die op de ‘mama-stapel’ komen. Er zal hier dus in de toekomst wel meer selfish sewing op de planning staan!

Het mooiste compliment kreeg ik van mijn eigen zoon. Toen ik tussendoor een snelle pasbeurt deed in de living, draaide hij zich om en riep hij luid: “Oh mama! Mooi!” Dat kind kon de rest van de dag niets meer verkeerd doen! Telkens hij de blouse ziet liggen, zegt hij “mooi!”ย  Ik geef het u op een blaadje: dat kind wordt een echte charmeur ๐Ÿ˜‰

Patroon: Pam Top uit LMV 1/2016
Stof: privรฉ
19 thoughts on “T moest er eens van komen…

  1. Wahahaha, zo herkenbaar – dat keren van lintjes duurt hier vaak langer dan het maaksel op zich, belachelijk hoe onhandig ik in die dingen ben! Ik ben blij dat de stamp aangekomen is, want de top staat je prachtig! Ik kan me trouwens niet voorstellen dat tegen de tijd dat die kilo’s die je eraf wil weg zijn, er geen stof meer zal zijn ;).

    Like

Wat vindt u?

