DIY voor Valentijn

Valentijn… Voor de ene de hoogdag van romantiek, voor de ander een dag als een ander. Noodgedwongen is dat bij mij het laatste.

Mijn ventje vindt er niets aan. Of toch wel, een commercieel gedoe. En eigenlijk moet ik hem ook wel gelijk geven. Elkaar graag zien doe je elke dag opnieuw, niet die ene dag van het jaar. Maar toch, soms wou ik dat hij er wel voor was. Gewoon een dagje extra stil staan bij wat je aan elkaar hebt, wat je voor elkaar doet en betekent, hoe veel moeilijker het zou zijn zonder de ander.
Maar mijne heer is niet te overtuigen. Oh ja toch wel, als ik hem vraag of het goed is als ik iets speciaals klaar maak. Omdat het toch maar één keer Valentijn is… Dan gaat hij volmondig akkoord!
Romantiek is aan hem niet echt besteed. Ik mag 15 hints geven, dan nog weet hij niet wat geven voor mijn verjaardag. Soms koop ik mijn eigen cadeau 😉 want de kans is groot dat hij gewoon zelfs vergeet iets te kopen. Iets speciaals op tafel zetten voor Valentijn? Tuurlijk! Maar meer dan een tevreden man hoef ik niet te verwachten.
Ah ja, hij is wie hij is. Net daarom zie ik hem ook zo graag!!

Decoreren voor Valentijn deed ik dus nog nooit. Maar toen manlief begin januari verzuchtte dat ‘er weer zo’n donkere periode aankwam’ vond ik toch dat ons interieur wat rood kon verdragen. Want inderdaad de periode tussen Driekoningen (wanneer de kerstboom traditiegetrouw verdwijnt) en Pasen is ook een donkere, onbetekenende periode.
Overdrijven met het rood deed ik niet, gezien manlief zijn aversie, maar enkele accenten fleuren de boel hier toch wat op.

image

image

image

image

image

image

image

In mijn hoofd zat ik ook met een kleine DIY.
In de action kocht ik een schildersdoek. Geen idee of het eigenlijk ook echt zo noemt want het spant niet over een houten kader maar soit. Ik schilderde het volledig zwart. Ik draaide er wat gewoon bindtouw rond en wat rode wol. Enkele rode bolletjes erbij en klaar is kees. Geflankeerd door enkele kaarsjes worden die avonden hier wat extra gezellig!

image

En o ja, mocht u het zich afvragen… Die speciale menu dit jaar… Ik weet niet of die er komt. Ondergetekende moet immers werken die dag. En manlief zal vast de moeite niet doen om de keukenschort aan te binden. En toch, zal ik na mijn werkuren met veel plezier in mijn auto stappen om naar huis te rijden naar de liefde van mijn leven!

image

6 thoughts on “DIY voor Valentijn

Wat vindt u?

