Zoete dromen

Als ik denk aan een rondje bandwerk, gaan mijn haren spontaan ietsje rechter staan. Maar af en toe is het van moetens

Dat kindjes groot worden, weten we allemaal wel. En toch blijf ik af en toe even verbaasd kijken hoe snel dat soms wel gaat.

Voor zijn verjaardag kreeg hij een autobaan. Terwijl hij enthousiast heen en weer wipte, maakte ik een filmpje. Plots bleek het kleine gaatje in zijn broek een kemel van een gat te zijn geworden. Er viel echt niet meer te ontkennen dat zijn pamperkontje uit zijn broek barst. Dus drong er zich wat bandwerk op: pyjama’s.

Sinds november vorig jaar probeer ik die uitpuilende stofjeskast hier wat te bedwingen. Dus ging ik noest aan de slag met wat hier nog lag aan restjes. En het bleek dat je daar nog wel wat mee kan 😉

Ik knipte 3 exemplaren en naaide die verspreid over enkele weken. Sinds ik terug herstartte op mijn werk, gaat het naaien hier wat aan een lager tempo. En foto’s nemen in deze duistere dagen is nu ook niet van het plezantste werk. Dus deze zijn al even klaar maar raken nu pas gefotografeerd én op de blog!

Bij de eerste pyjama rimpelt de halsboord wat vooraan. Ik wou die er snel snel aan zetten en verdeelde de stof (en halsboord) niet in 4 met dit als resultaat… De achterkant ziet er wel ok uit maar bij de volgende 2 exemplaren verdeelde ik dus wél alles netjes in 4! Dat geeft toch een schoner resultaat!

IMG_20160120_100148IMG_20160120_102617IMG_20160120_102719

IMG_20160120_103153
hartjes voor kindervoetjes!

Foto’s nemen is soms (ahum meestal) een echte uitdaging. Nee is een van de favoriete woordjes en de zon werkt dezer dagen ook niet echt mee.
Dus mocht mijn knappe kerel een beetje gek doen in zijn kamer en dat vond hij duidelijk veel leuker!

IMG_20160128_203648
Verstoppertje spelen 😉
IMG_20160128_203532
sssst mama, ik slaap!

De laatste pyjama fotografeerde ik zonder model. “Het vat was af.” zeggen wij hier. Slapen deed hij vanavond in deze pyjama maar dat zal u moeten geloven zonder foto!

IMG_20160201_201145IMG_20160201_201158

 

Stof: restjes uit mijn stoffenkast
Patroon trui: Billie van Zonen 09
Patroon broek: Ottobre 4/2014

 

12 thoughts on “Zoete dromen

  1. Maar hoe mooi toch !! Ik ben altijd weer benieuwd en nieuwsgierig om te lezen als ik jouw berichtje zie , is ook altijd héél leuk om te volgen !!!!

    Like

Wat vindt u?

