Welkom Max!

 

Ik kreeg de vraag of ik een pakketje wou maken voor een kleine jongen. Daar moest ik zelfs niet over nadenken! Wat is er nu leuker dan iets te maken voor zo’n klein bubbeltje? Een geboortepakketje, met zeker een dekentje, was de vraag. De zoektocht naar een geschikt stofje kon starten. En die duurde wel even. Uren en uren schuimde ik webshops af op zoek naar hét ideale stofje. Er werd iets met ‘snorretjes’ gevraagd maar laat deze nu net uit de mode zijn… En als er dan iets te vinden was, bleek de prijs vaak te hoog.

Uiteindelijk opperde ik het idee dat zwart/wit combinaties momenteel heel in zijn. De persoon voor wie ik het pakketje maakte (de grootmoeder van de baby) had enige reserves voor dit idee. Maar ze liet zich toch overtuigen toen bleek dat de ouders van de baby al verschillende zwart/wit spulletjes zelf kochten!

Ik vind het zelf een geslaagde combinatie en maakte dit geboortepakket met veel plezier! De pootjes geven deze harde combinatie trouwens wat zachtheid, iets liefs.

IMG_20160103_101713[1]

IMG_20160103_101537[1]

De schuine hoek in het dekentje is gebaseerd op het geboortekaartje. Ook het lettertype van de naam en de snor zijn zoals op het kaartje.

IMG_20160103_101933[1]
Het pakket bestaat uit een dekentje, pamperzakje, zeverlap en tuttekoord.

Ook het pamperzakje kreeg de naam opgeflockt maar dat was eerder uit noodzaak. Ik kocht immers de stof heel zuinig en na het voorwassen bleek de stof net iets te veel gekrompen. Ik had enkele centimeters te kort om een pamperzakje te maken. Dus stelde ik voor om het zakje zo af te werken dat er in het midden een stuk contrasterend zwart zit. Daarop werd de naam en een snor in wit geflockt. Uiteindelijk is het zo nog leuker en persoonlijker geworden!
De oma van baby Max was heel tevreden van dit pakketje, benieuwd naar de reactie van de ouders!

 

Stof pootjes: stof op zolder
Zwarte fleece en katoen: soldeur

7 thoughts on “Welkom Max!

  1. Het is echt super mooi geworden! Ikzelf grijp vaak naar kleurtjes maar eigenlijk is zwart-wit heel erg mooi. Dat idee neem ik mee in mijn achterhoofd als ik nog eens naar de stoffenwinkel ga.

    Like

    1. B vroeger was ik altijd bang dat zwart-wit te hard zou zijn voor een baby maar nu het zo hip is probeerde ik het zelf ook al en was er weg van! Blij dat ik de oma kon overtuigen! Moet je zeker ook eens proberen!

      Like

  2. Ja, en ik weet nu toevallig hoe de reacties waren vorige zondag … Niet alleen de mama en papa waren dol enthousiast maar de vele ( jonge ) tantes waren er ook helemaal weg van. Ze hadden maar 1 vraag : hoe kunnen we de ” wikkelgatjes ” volgen ??!! Dus , een heel geïnteresseerd publiek zeg maar , proficiat Wendy het is ook zalig om te krijgen : zo’n origineel en vooral persoonlijk geschenk

    Like

Wat vindt u?

