Welkom in 2016

Afbeeldingsresultaat voor 2016

Mijn eerste blogje van 2016…

Laat mij eerst beginnen met jullie allemaal een heel gelukkig nieuwjaar te wensen! Mag 2016 voor iedereen een jaar zijn vol sprankelende en creatieve momenten!

Het begin van een nieuw jaar is voor velen het moment bij uitstek om goede voornemens te maken. Meestal laat ik dat maar aan me voorbij gaan. Maar met het nieuwe jaar 2016, start ook voor mij het werken terug. Gedaan met die zalige tijd thuis, genietend van mijn schatten! Einde van mijn borstvoedingsverlof en dan misschien toch een ideaal moment voor enkele voornemens?

In 2016 wil ik graag opnieuw enkele kilo’s kwijt. Iets wat bij veel mensen op het lijstje zal staan maar hier zijn er nog wat blijven plakken na mijn zwangerschap. Gek genoeg zijn het nog kilo’s van de eerste zwangerschap die er aan hangen… Tijd dus dat die er af raken! Ook sporten zou hier terug op mijn schema moeten komen. Jaren terug downloadde ik het Start-to-run-programma maar mijn knieën gingen bijna onmiddelijk in het verweer. Al verschillende keren begon ik er aan maar elke keer mocht ik na enkele weken lopen de loopschoenen terug opbergen. Telkens kreeg ik ontstekingen (of op zijn minst ontstekingsverschijnselen) als gevolg van ‘overbelasting’ op de knieën. Deze keer ben ik vastbesloten en riep de hulp in van een kinesist. Ik doe al enkele weken gerichte oefeningen en ik hoop zo snel mogelijk terug te kunnen beginnen!

Verder wil ik blijven naaien (jaaa tuurlijk!) al ben ik me er van bewust dat die naaitijd flink zal verminderen nu ik deze week opnieuw aan de slag ga. Vandaag was ik even door de pagina’s van deze blog aan het scrollen om enkele gemaakte jurkjes te tonen aan een vriendin. Toen kwam het idee bij me op dat het misschien leuk zou zijn om een soort van jaaroverzicht te maken van alle afgewerkte stukken. Dus maakte ik een document op die ik telkens zal invullen wanneer een project afgewerkt is.

Als extra hoop ik in dit document ook bij te houden hoeveel stofjes hier binnenkomen en (vooral) hoeveel er effectief onder die naaimachine belanden . Een tijdje terug kon je hier al lezen hoe ik mijn stofjeskast eens goed onder handen nam. Ik hoop dit jaar een flink stuk van mijn stofjes te verwerken. Het neerzetten op papier zal er hopelijk voor zorgen dat ik er beter in slaag om stofjes sneller te gebruiken. En misschien zullen die virtuele winkelkarretjes hier wat minder snel gevuld worden…

En jullie? Wat zijn jullie voornemens voor dit jaar?

Wat jullie ook doen en wat jullie zichzelf ook voornemen, maak er in elk geval een spetterend jaar van!

Afbeeldingsresultaat voor vuurwerk

 

One thought on “Welkom in 2016

  1. Goeie voornemens heb ik niet specifiek, misschien wat meer wandelen, zoals vanmorgen wandelde ik 1 uurtje in Ieper op de vestingen en dat deed deugd, verder probeer ik voort te doen zoals verleden jaar.

    Ik kijk ook altijd uit naar de wikkelgatjes, dus doe zo voort Wendy,zelfs met minder tijd moet je toch af en toe een beetje tijd nemen voor je zelf !!

    Like

Wat vindt u?

