Een jurkje met een emotioneel randje

Afgelopen september overleed de grootmoeder van mijn man. Ze mocht 94 lentes vieren op onze aardbol. Ze werd omringd door een liefdevolle familie. Een familie die, net als meme zelf, op een zachte en warme manier in het leven staat. Tot haar laatste minuten werd ze door hen bijgestaan, tot ze rustig kon heengaan.

Iemand dierbaar verliezen is altijd een trieste gebeurtenis. Daarom ben ik ook zo blij met het jurkje dat ik jullie vandaag kan presenteren.
Ik kreeg een slaapkleed van meme toegestopt. Want ‘misschien kon ik daar nog iets mee doen’. Het jurkje van vandaag is het eerste dat een stukje van meme mee kreeg.

Ik was net bezig met een simpel a-lijn kleedje. Half afgewerkt lag het hier op de tafel. Tot bleek dat het roze in de stof goed paste bij dat van meme haar kleed. Aan de mouwen van het slaapkleed hing een geschulpt randje. Dat werd er afgehaald en ik naaide het aan de zoom van het kleedje.

image

Nee, speciaal is het niet maar ik weet zeker dat het voor de familie van meme toch een ‘specialleke’ zal zijn! Ook de rest van het kleed kreeg in mijn hoofd al een bestemming. Nu nog de daad bij het woord voegen!

De foto’s zijn van een heel erbarmelijke staat. De combinatie van een beweeglijke baby en duistere dagen zorgen niet voor de beste plaatjes… Foto’s worden hier ook niet met een camera genomen maar met de smartphone en dat is er wel aan te zien! Maar toch komt er een klein overaanbod aan schattigheid op u af 😉

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Patroon: de droomfabriek
Stof: fairytailors

13 thoughts on “Een jurkje met een emotioneel randje

  1. Wat een parels van ogen heeft ze toch, ons meisje , niet te doen !!!! Het idee van onze mémé en haar achterkleindochter te verenigen in een kleedje is gewoon weg FANTASTISCH , je bent toch een creatieve 1000poot

    Like

Wat vindt u?

