Mijn eerste Charlie

In mei won ik met dit jurkje een bon bij Fairytailors. Die bon bleef hier niet te lang liggen! Ja, het moest me maar eens overkomen dat ik hem verloor ofzo 😉 Ik kocht er 2 geweldige stofjes mee waarvan één onmiddelijk bedoeld was om dit shirt te maken.

Het patroon lag hier al even te wachten tot mijn kleine vent maat 92 kon dragen. Nu dat moment eindelijk is aangebroken, kon ik patroon én stof uit de kast halen.

Na het maken van enkele Billies, hier en hier, vond ik dat deze wat meer werk was! Maar ik vind het die extra tijd wel waard! Deze polo is immers gevoerd en heeft een leuke kraag. En eentje met voering is bij wat koudere temperaturen, al zijn die nu even ver te zoeken, altijd handig.

image

image

image

Mijn model had er opnieuw niet al te veel zin in. Het woordje “nee” is momenteel zijn grote favoriet en hij slaagt er wonderwel in zijn gedrag daarop af te stemmen 😉 Dus ook op de foto gaan voor mama was geen groot succes, tot ik hem mee nam naar buiten. Daar werd hij wél enthousiast, iets TE enthousiast zelfs want de meeste foto’s waren nogal euh… beweeglijk. Wat u hier te zien krijgt, is het beste wat ik jullie kon tonen!

image

image

image

image

Tussen de boven- en onderkraag stikte ik nog een paspeltje. Of zich hoeft het zeker niet maar ik had het hier toch liggen als restje van een ander project en het paste perfect qua kleur.

Zo zullen er nog volgen!

Stof: Fairytailors
Voering , boordstof & paspel: Soldeur
Patroon: Charlie by Zonen 09
7 thoughts on “Mijn eerste Charlie

  1. We zien genoeg om te weten dat het meer dan mooi is. Hij staat er fantastisch mee.
    PS: Wacht maar tot er bij die nee een schattige pruillip bij komt. In die periode zitten wij nu. En het is oh zo moeilijk om bij je standpunt te blijven.

    Like

  2. knap! Ik ben er zeker van dat er nog zullen volgen: hele mooie versie met die paspel daar tussen, groot gelijk dat je die restjes opgebruikt.

    die kleuters met hun NEE, schattig vind ik dat wel. de boekjes zouden het karaktervorming noemen!??

    Like

  3. oh, die kleuters met hun NEE vind ik steeds wel schattig! Karaktervorming noemen ze dat waarschijnlijk in de boekskes!
    Leuk die paspel daar tussen die kraag: groot gelijk dat je die kleine restjes verder verwerkt.
    hele mooie versie… ik ben er zeker van dat er nog veel zullen volgen!

    Like

Wat vindt u?

