Herfst ten top

Herfst.

Een seizoen waar ik zo’n beetje een haat-liefde verhouding mee heb. Ik haat de regenvlagen, de wind, de duistere dagen maar wat hou ik van de kleurenpracht!

Ik kocht ergens deze zomer een herfststofje. En wel meteen een meter ervan, hoewel het voor onze toen nog ongeboren baby bestemd was. De hertjes zijn zo schoon 🙂 Een hele meter kon ik nu niet gebruiken maar wat ik over heb van dit project zal zeker volgend jaar in een rokje eindigen…

Nog maar eens een Grace-jurkje… De stof moest de blikvanger worden dus koos ik opnieuw voor dit eenvoudig patroontje. Geen lintjes, geen strikjes, geen tierlantijntjes tout court. Een jurkje met aangerimpeld rokje is genoeg voor deze stof.

Toen het kleedje af was vond ik het wat donker dus combineer ik het hier met witte/crèmekleurige kousen en dito truitje. Suggesties voor andere kleurencombinaties zijn welkom!

image
De laatste dagen heeft ze nogal wat werk om te ontdekken hoe die tong werkt dus was het onvermijdelijk dat er ook zo’n foto tussen zou zitten.

image

image

image

image

image
Geen idee waar ik de knoopjes ooit haalde (ik vermoed zelfs dat ik ze kreeg) maar qua kleur matchen ze perfect!

Foto’s nemen blijft toch altijd wat moeilijk. Mijn wikkelgatjes zijn nogal van de beweeglijke soort!

De volgende keer dat ik dit jurkje maak, verleng ik het rokgedeelte wel met een aantal cm. Wij maken nogal smalle baby’s waardoor we vaak in de lengte een stuk te kort komen eenmaal ze in de breedte ergens in passen. Maar das het perfecte excuus om die schattige broekkousen uit te halen!

Stof: liesellove
patroon: grace jurk by emma en mona
5 thoughts on “Herfst ten top

Wat vindt u?

