Wikkelgatjes gaat vreemd

Ik denk dat ik best meteen een woordje uitleg geef over de titel van deze post. Liefst voor men mij hier beschuldigd van echtelijke scheefpoeperij.

De laatste weken is er wat minder naai-goesting. Geen idee wat de reden is maar mijn kinders lijken dit te steunen. Als ik me dan eens achter mijn machine zet, is er altijd wel één van beide die van zich laat horen. Of misschien ligt het aan de duistere dagen, aan mijn vermoeidheid, een zoontje die volop bezig is de wereld te ontdekken én zijn eigen karaktertje te ontwikkelen,… Ook het besef dat er (opnieuw) een einde komt aan die heerlijke tijd thuis, begint harder door te dringen. Dus misschien is dat de reden: wat minder tijd nemen voor mezelf, des te meer voor mijn gezin.  Dus vandaag geen post over het zoveelste genaaide stuk maar wel over een kunstenaar in wording!

Als kind vond ik het zelf altijd zalig om te knutselen. Ik hielp mijn moeder met het maken van bloemstukjes, bakte zandtaarten, knutselde kerstkaartjes ineen. Ik waagde me zelfs ooit aan het eigenhandig maken van kruiswoordraadsels. Een ‘hobby’ die een stille dood stierf omdat het toch een beetje moeilijk was 😉 Stiekem hoop ik dat onze wikkelgatjes wat van mijn creatieve genen doorkregen. Want van hun vader zullen ze die niet erven…

Regelmatig krijgt ons oudste wikkelgatje een blad die hij naar hartelust vol mag kleuren. Dat hij daarbij ook de tafel, de vloer, de zetel en de rest van ons huishouden meekleurt, neem ik er maar bij. Gelukkig kocht ik uitwasbare potloden. Een uitvinding die een nobelprijs verdient me dunkt! Enkele weken terug kocht ik een koffertje gevuld met potjes verf. Dus gingen we daar eens mee aan de slag. Verandering van spijs… U kent dat wel!

image

image

image
hartje voor zijn wimpertjes!
image
Je ziet hem denken: “Nee mama, ik ga niet lachen voor de foto.”

Of het nu echt een succes is, laat ik in het midden maar wij hebben ons allesinds geamuseerd. Ik vermoed dat ik evenveel werk had om tafel, stoel, kind, tafelzeil en mezelf te wassen als dat we bezig zijn geweest… Maar zijn oogjes blonken zo schoon toen ik de boompjes op onze hangplank zette en wat stoefte met zijn werk.

image

image

Hé, Picasso is ook ooit zo begonnen dus wie weet…

 

 

 

 

Wat vindt u?

