Gracieuze Grace

Een maand terug werd onze vriendenkring – nogmaals – uitgebreid. Een kleine meid kwam de gelederen versterken. En kleine meisjes verdienen kleine jurkjes!

Na mijn vorige fiasco met dit patroon, had ik even twijfels om mijn schaar te zetten in één van mijn schoonste stofjes. Natuurlijk heb ik alleen maar schone stofjes maar deze heeft toch een tikje extra door z’n feestelijke uitstraling. Maar ik besloot te leren uit mijn fouten en er toch voor te gaan!

Deze keer ging het naaien zonder fouten of problemen. Of toch… tot het jurkje zijn finishing touch moest krijgen. Op de ochtend van ons babybezoek ging ik op zoek naar passende knoopjes. Terug thuis zette ik me aan mijn werktafel om het jurkje af te werken maar dat was buiten mijn humeurige naaimachine gerekend! Wat ik ook deed, een deftig knoopsgat gunde die machine me niet. Ik deed alles wat kon: spanning controleren, naald vervangen, een tiental keer herdraden, machine uitblazen, ander soort knoopsgat kiezen, andere stof, nieuw garen,… Niets hielp. De machine stropte mijn draad en aan de onderzijde zag het er niet uit.

De knoopjes passen qua kleur schitterend bij het zacht roze van dit Michael Miller stofje.
De knoopjes passen qua kleur schitterend bij het zacht roze van dit Michael Miller stofje.

Geen afgewerkt jurkje dus om af te geven maar toch werd het mooi ingepakt. Zonder knoopjes weliswaar. Dat was een idee van mijn ventje 🙂 Een idee die de perfectionist in mij onmogelijk kon verdragen. Tot mijn praktische zelf het even overnam want tijd om een ander cadeau te maken/kopen was er niet. Dus kregen ze het jurkje te zien. En toen gaf ik uitleg. Enkele uren later zaten we terug in de auto. Met het onafgewerkte jurkje. En de goedkeuring om het af te werken 🙂 Ik vond het jurkje zelf heel schoon en hoopte stiekem dat de mama het niet mooi zou vinden. Dan kon ik het zelf houden maar nee hoor… Ze vond het heel mooi en zei meteen: “Oh!! Nu heb ik een schoon kleedje voor haar doop!” Geef toe, als compliment kan dat wel tellen.

De machine werd naar de naaimachienendokter gebracht en hersteld en zo kon ik het jurkje een weekje later afwerken én aan de gelukkige mama bezorgen. En hoewel ik het jammer vind dat deze jurk niet het poepje van mijn meisje siert, ben ik toch trots dat een meisje wordt gedoopt in Mijn maaksel!

IMG_20151017_163337 IMG_20151017_163027

Mijn eerdere ervaring met dit patroon was geen succes maar deze versie vind ik zelf heel mooi. Bovendien is het patroon helemaal gratis hier te verkrijgen! En dat jurkje… Dat staat als een huis 😉

Zonder trucage 'staat' dit jurkje op zichzelf!
Zonder trucage ‘staat’ dit jurkje op zichzelf!

 

7 thoughts on “Gracieuze Grace

  1. Pingback: Wikkelgatjes
  2. Dit jurkje staat op zichzelf…Maar het is dan ook ” letterlijk ” een prinsessenjurk, schitterend gewoon en met onze eigen ogen gezien !!!

    Like

Wat vindt u?

