Liebster award

 

liebster award

Ik kreeg van Davina een Liebster Award. Dit is een award die (beginnende)bloggers elkaar geven om zo de persoon achter de blog beter te leren kennen. Je krijgt een reeks vragen voorgeschoteld en jij mag op jouw beurt opnieuw enkele blogs nomineren.

Hier gaan we dus!

1 Wat was je eerste creatie? Foto’s zijn welkom…

2 Aan welke creatie heb je ooit het langst gewerkt?

Vraag 1 en 2 kan ik meteen samen beantwoorden. Het allereerste waar ik aan werkte was… een nieuwe bekleding voor de wieg toen ons zoontje op komst was! De wieg is een familiestuk die al vele jaren door wordt gegeven. Ik vond het wel fijn om deze te gebruiken, alleen vond ik de stof (een gele broderie) niet echt mooi. Mijn schoonmoeder stelde voor om de wieg her te bekleden. Ik kocht een (goedkoop) machientje en elke week zat ik met mijn tong tussen mijn lippen te stikken. Ondertussen is ook ons 2e kindje er, dus nu kan ik opnieuw genieten van mijn creatie. Al gaat de grootste lof hiervoor naar mijn schoonmoeder want zonder haar was dit me nooit gelukt!

IMG_1912 IMG_1911 IMG_1910

3 Welke naaimachine heb je? Eerste machine? Tevreden van?

Mijn eerste naaimachine was een “Kruidvat-singerke”. Al snel begon ik rond te kijken naar een degelijke machine en ondertussen ben ik de trotse eigenaar van een Pfaff! En daar ben ik heel tevreden van!

4 Je mag op date met 5 blogsters. Wie nodig je uit…

Mevrouw Khadetjes staat hier met stip op nr 1! Ik volg haar blog al geruime tijd en vind haar creaties telkens heel leuk. Bovendien brengt ze haar verhaal altijd doorspekt met de nodige kwinkslagen, heerlijk!

Naast haar zou ik ook de vrouw achter Toertjes&Pateekes willen leren kennen. Ook zij maakt fantastische stukken voor haar grote kroost. Bovendien zou ik van de gelegenheid gebruik maken om haar te vragen hoe ze zo’n huishouden draaiende houdt…

De 3e persoon die ik er graag zou bij hebben is Lobke van de blog Leuke wereld. Om één of andere reden denk ik dat zij een droomjob heeft. Ze schrijft voor verschillende magazines en werkt bij Femma. Ik stel het me zo voor dat zij in haar professioneel leven veel nieuwe mensen ontmoet en heel wat nieuwe dingen leert kennen. Ik denk dat deze job veel afwisseling biedt en dat is iets waar ik ook nood aan heb. Bovendien mag/kan ze dankzij haar blog regelmatig nieuwigheden testen en allerlei leuks proberen. Daar droom ik van!

Ook Marthe van Compagnie M mag met ons mee! Ik zou haar honderduit vragen stellen over het zelf tekenen van patronen. Op dat gebied zit ik hier nog in de experimenteer-fase. Bovendien heeft zij sinds kort een nieuwe blog, Ola granola. Gezonde voeding is hier ook een topic dus ik zou met haar wel eens de keuken willen induiken.

De laatste die mijn rijtje bloggers vervolledigt is Antoinette. Gewoon om de simpele reden dat zij lekkers maakt met Italiaanse oorsprong. En ik ben een lekkerbek met een voorliefde voor Italiaans. 1 + 1 maakt 2 🙂

5 Welke stof ligt er al het langst in je kast?

Geen idee eigenlijk!

6 Wat doe je in het dagelijks leven? Zou je deze job willen inruilen voor die van professioneel naaister?

Ik ben afgestuurd als ergotherapeut (en volgde later nog een opleiding tot creatief therapeut) maar werk momenteel in een RVT als leefgroepbegeleidster bij personen met dementie. Deze job zou ik maar wat graag ruilen als ik met naaien mijn brood kon verdienen!

7 Kijk eens rond je, zie je iets dat je zelf maakte? Wat is het?

Ik zie verschillende dingen… Ik zie de geboortetraktaties van mijn kleine meid, een schaal in keramiek, een houten bord waar mijn garen op steekt, een babyjurkje ligt op de werktafel,…

8 Op welke creatie ben je het meeste trots?

Dit is een twijfelgeval… Uiteraard is de wieg een pronkstuk. Ik denk niet dat ik een dergelijke creatie al tegenkwam op de verschillende blogs die ik lees. Maar ik was ook heel trots op mijn allereerste échte hemdje dat ik maakte, een Theo voor mijn zoontje. Ik maakte ondertussen ook al een echt herenhemd voor mijn man maar dat kleine hemdje blijft in mijn ogen nog net iets specialer.

9 Zou je nee zeggen als mensen je vragen iets te maken.

Nee want uiteindelijk is dit een teken dat mensen appreciëren wat je doet. Al hangt het natuurlijk ook wel af wàt ze vragen… 🙂

10 Waaraan ben je verslaafd?

Ik wou dat ik hier antwoorden als sporten, frambozen of iets dergelijks kon geven maar ik moet toegeven dat cola drinken mijn grootste verslaving is. Hoog tijd dat ik het afleer want onze oudste begint al door te hebben dat er bij mij geen water in m’n glas zit…

11 Je krijgt 2 extra uren vandaag, wat zou je doen?

Gewoon wat extra lang genieten van mijn gezinnetje… De tijd glipt als zandkorrels tussen onze vingers door. Het is een cliché als een huis maar alles gaat zo snel. We leven met z’n allen zo hard dat we af en toe vergeten even stil te staan en te genieten van de rijkdom die ons omringt, dag in, dag uit…

Zo, dit zijn mijn antwoorden op Davina’s vragen. Ik op mijn beurt nomineer volgende 2 blogs/bloggers:

Jurkjesmama

L’étoile de Marcel

Op deze vragen krijg ik graag jullie antwoord:

  1. Wat heeft je er toe aan gezet om een blog te starten?
  2. Heb je naast naaien nog andere hobby’s? Zo ja,welke?
  3. Welke creatie geeft het best jouw stijl weer?
  4. Wat staat er nog op je to-sew-lijst?
  5. Welke (web)winkel is je favoriet om stofjes te kopen?
  6. Je krijgt de kans om één keuze die je ooit nam ongedaan te maken of te veranderen. Welke zou dat dan zijn?
  7. Wat is het gekste dat je ooit in je leven deed?
  8. Als je wist dat je nog één week te leven had, wat zou je nog willen doen?
  9. Als je ongegeneerd je haar kon kleuren, welke kleur zou je kiezen?
  10. Tot slot een all time klassieker uit de vriendjesboeken: wat is je lievelingseten? 😉
4 thoughts on “Liebster award

  1. Hola, hola. Ik vind dat je maar al te bescheiden bent , over je inbreng bij het maken van de nieuwe bekleding van de wieg voor Fenn !!!
    We hebben dit samen onder handen genomen, en met zo een talentrijke leerling als jij was het maar al te leuk werken !!!Doe zo voort meiske

    Je fiere schoonmama

    Like

Wat vindt u?

