Billie met ballen!

Vorige week werd één van de nieuwste Zonen 09 patronen hier netjes aan de deur afgeleverd. Toen ik even later het boekje doorbladerde, voelde ik me zo gelukkig als een kind in een snoepjeswinkel! Al die mogelijkheden… Billie is een fantastisch basispatroon!

Gezien de lagere temperaturen koos ik meteen voor een versie met lange mouwen. Een V-hals ligt hier nog niet in de kast dus ook die keuze was vlug gemaakt. Het kind werd opgemeten en ik tekende netjes maat 86 small uit.

Zoals we gewend zijn van Zonen 09 is ook deze keer de handleiding zeer duidelijk. Het naaien van dit shirt voelde als een rustige wandeling op een zondagse namiddag. Ook hier weer was de overlock mijn dikke vriend. Wat een zaligheid! Ik heb het niet getimed maar ik vermoed dat ik anderhalf uur aan het naaien was. En dan nog niet eens onafgebroken… Dit ruikt naar bandwerk…

IMG_20150923_172628 IMG_20150923_172645 IMG_20150923_172725 IMG_20150923_172747 IMG_20150923_172812

Toen ik het afgewerkte shirt bekeek, vermoedde ik wel onmiddellijk dat de maat wat nipt zou zijn. En inderdaad, een pasbeurt bevestigde mijn vermoeden. Als hij stil zit, lijkt alles ok. Maar eenmaal hij in beweging komt, merk je duidelijk dat een maatje groter wel nodig is. Gelukkig wachtten hier nog heel wat stofjes (on)geduldig in de kast om verwerkt te worden!

Stof: Liesellove
Patroon: Billie van Zonen 09
9 thoughts on “Billie met ballen!

  1. Ik word momenteel nog tegengehouden door de prijs van het patroon, meestal maak ik de T-shirtjes vanuit mijn Ottobres, maar het is wel een heel veelzijdig patroon natuurlijk. Voor op mijn kerstlijstje misschien 😉
    Ik nomineerde je trouwens voor de Liebsteraward. Kijk maar eens op woohoobydavina.blogspot.be
    groetjes, Davina

    Like

Wat vindt u?

