A-lijn jurkje

Een blik op mijn ferm uitpuilende stofjeskast deed me even zuchten… Hoe zouden die stofjes ooit allemaal onder mijn naaimachine terecht komen? ? Ik had enkele snel-klaar-projectjes nodig! Dus haalde ik een basis patroon boven: een eenvoudig a-lijn jurkje. Met het oog op de aankomende herfst/winter liefst volledig gevoerd.

Er lag hier al geruime tijd een jeansachtig stofje te wachten om verwerkt te worden. Ik kreeg het ooit mee tijdens een zolderopkuis. Ik combineerde het met een stofje die me een instant herfstgevoel geeft. Zin om aan de herfst te denken heb ik nog niet maar aangezien ik dit jurkje in maatje 62 maakte, zal ze het wel in die periode dragen.

Veel woorden hoef ik aan dit jurkje niet te verspillen. Dat geeft me meer tijd om die berg stofjes weg te werken 🙂

IMG_20150910_215640

IMG_20150911_122159 IMG_20150911_122247 IMG_20150911_122504 IMG_20150911_122536IMG_20150910_215640

De zoom werd afgewerkt met een sierstiksel wat het geheel net dat tikje extra geeft. Foto’s nemen was niet zo evident. Hoewel de stof er uitziet als jeans, voelt ze eerder als linnen aan. Daardoor lijken de foto’s soms wat wazig. Het sierstikstel deed ik in een bijpassende kleur maar ook dat pakte moeilijk op foto.

Een eenvoudig maar schoon jurkje!

Meer moet dat toch niet zijn?!

Blauwe katoen: privé

Vogelstof: Liesellove

Knopen: privé

2 thoughts on “A-lijn jurkje

Wat vindt u?

