Een wolk van een baby

Een aandachtige lezer heeft het misschien opgemerkt… het werd hier even stil. Normaal probeer ik zo’n 2x/week iets te posten maar afgelopen week lukte dat niet. Maar daar is een goede reden voor: ik kreeg een wolk van een baby!

Een uitgebreid verhaal over haar geboorte (en alle perikelen vooraf) geef ik jullie misschien later eens mee. Om het kort te maken: onze meid koos ervoor om in stuitlig te blijven. Koppig als ze was (en ondanks verschillende smeekbedes van mama en papa aan haar adres) bleef ze ‘op haar poepje zitten’. Voor vele mensen is een keizersnede dan een logisch gevolg maar niet voor mij. Na vele bezoekjes aan het ziekenhuis, een bekkenmeting, gesprekken met gynaecologen en mensen uit mijn omgeving bleef het toch een moeilijke beslissing.

Donderdag 6 augustus had ik ’s morgens een afspraak met de vervangende gynaecoloog (mijn vertrouwde gynaecoloog was reeds in verlof) en moest ik een beslissing nemen. Maar dat was buiten onze dochter gerekend! Die besloot woensdagnacht zelf het heft in handen te nemen! Ze kriebelde mama’s buik met haar lange vingertjes en spetterde vrolijk rond in het water (lees: mijn water brak 🙂 ) Ik nam nog snel een douche en op dat moment werd het voor mij duidelijk: onze dochter wou op een normale manier ter wereld komen en niet via een operatie. Ik voelde mezelf rustig worden en besloot ervoor te gaan!

Uiteindelijk ging alles in sneltempo. De gynaecoloog kwam nog NET op tijd toe om het hoofdje te zien geboren worden. Even later lag ik gelukzalig met mijn dochter in mijn armen. De dag erna vertrokken we reeds naar huis! En zo kon onze meid ondertussen haar 1e festival nog meepikken want de weides naast ons huis werd de voorbije dagen omgetoverd tot ‘Cirque Magique’.

Hier is ze dan:

IMG_20150806_112955[1] IMG_20150807_151257[1]

En om het nog even over ‘die wolk van een baby’ te hebben.

De week voor haar geboorte naaide ik nog snel een jurkje voor haar. Ik koos een eenvoudig modelletje en liet het stofje voor zich spreken. Ook dit werd met de overlock ineen genaaid, wat een zaligheid! En hoewel de kleine meid nu model kan zijn, is het nog even wachten op wat aan-foto’s want dit jurkje blijkt wat breed uit te vallen!

11745385_10206254823063708_4375802086559768935_n
De voorbije nachten liet ons meisje ons al telkens doorslapen (neen, ik wil jullie heus niet jaloers maken) maar toch zal het naaien hier even wat minder zijn. Er zal dus wel wat minder geblogd worden. Al kunnen we nog wel enkele eerdere maaksels aan u voorstellen die hier nog niet verschenen. Ondertussen geniet ik met volle teugen van ons uitgebreid gezinnetje en proberen we wat te zoeken naar een nieuwe routine!
Patroon jurkje: Knippie 1/2015
Stof: http://www.stoffen.net
Boordstof: stoffenspektakel
Patroon baby: zelfgetekend 😀
5 thoughts on “Een wolk van een baby

Wat vindt u?

