Mufko

Van deze madam ben ik zwaar fan! Elke keer weer lees ik haar blog met veel plezier en grote verwondering over wat zij allemaal produceert. Dus toen ik het patroon voor ‘een mufko’ tegenkwam, pinde ik het meteen in mijn hoofd.

Alleen naai ik niet zo graag tasjes, zakjes of dergelijke. Geef mij maar kleertjes, daar lijk ik veel meer deugd van te hebben. Sommige tassen vragen evenveel (of meer) tijd dan een simpel broekje of t-shirt. Maar kijk, soms zet ik er mij toch eens aan. En deze heeft me echt verrast!

Enkele weken terug liet ik mijn GSM vallen. Het scherm was in wel 100 stukjes! En hoewel die nog allemaal mooi aaneen hingen, kon ik hem zo niet verder gebruiken. Even werd er getwijfeld om hem te laten maken (ik had hem niet eens een jaar!) maar de kosten liepen zo hoog op dat ik even goed een nieuwe kon kopen. Mijn ventje drukte mij op het hart om er een hoesje bij te kopen zodat die bij een volgende buiteling toch wat beschermd was. Maar met de mufko-pin in mijn achterhoofd,  besloot ik er zelf eentje te maken.

IMG_20150729_143747 IMG_20150727_143807

Mevrouw Khadetjes noemt de mufko een ‘eenvoudig tasje’ en dat is ook zo! In een wip was het klaar! Het enige wat ik anders deed was wattine aan de voering stikken ipv vlieseline op te strijken. Dat geeft dit ‘zakje’ wat extra body en zo biedt het wat meer bescherming bij een eventuele val!

IMG_20150729_143953

Vandaag merkte ik op dat ook mijn zonnebril goed past in de mufko, dus wie weet volgt er binnenkort nog wel een snel exemplaar! Een ideaal projectje tijdens deze ‘hoogzwangerdagen’. Foto’s nemen van mijn naaiselkes wordt ondertussen moeilijker: het is altijd weer oppassen dat die buik niet komt piepen 😉

IMG_20150729_143931

Stof buitenkant: De Banier
Stof voering: Liesellove
Patroon: Mufko door Khadetjes
2 thoughts on “Mufko

  1. schitterend alweer !!! Multi tasje , zou ik zeggen : GSM, bril, parfum flesje, kam en spiegeltje ….Je kan er van alles in kwijt , en zo mooi om in je tas te stoppen !!!

    Like

Wat vindt u?

