Mollie

La maison victor…  Iedere keer weer kijk ik reikhalzend uit naar de nieuwe editie, en meestal word ik niet teleurgesteld. In elk magazine vind ik wel iets wat me aanspreekt.

Deze keer viel mijn oog meteen op het Mollie jurkje. Een leuk babyjurkje met wat plooitjes vooraan als extra accent. In de kast lag een schattig stofje van Michael Miller die ik meteen hierbij zag passen.

20150711_180017

20150711_175344

Het naaien zelf verliep af en toe wat stroef maar toch zat dit kleedje snel in elkaar. Een blinde rits inzetten lukt me steeds beter maar blijft toch altijd voor wat stress zorgen. Bij het aanstikken van het halsboordje merkte ik plots dat ik was vergeten de uiteinden naar binnen te plooien. Huh, verstrooid?? Ikke?? Kan gebeuren natuurlijk na een korte, oncomfortabele nacht!

En toen ik het jurkje op de paspop zette, merkte ik dat ik het lintje er niet recht op stikte. Al is dat niet helemaal mijn eigen schuld, een merkteken op het patroon was wel zo handig geweest! Misschien dat ik het later lostorn en opnieuw aanstik maar daar heb ik nu geen zin in. De plooitjes vallen niet zo schoon maar ook die hadden misschien op het patroon moeten staan. Want bovenaan rimpelen om wat lager plooien te vormen, vind ik een rare manier maar dat ligt misschien aan mezelf?

20150711_175327

20150711_175511

Mooie foto’s nemen van dit jurkje lijkt maar niet te lukken. De hals ziet er zo wijd uit en het lintje lijkt schever dan het in werkelijkheid is… Ik hoop dat het een stuk beter oogt eens onze spruit het jurkje aan heeft want ondanks de ‘foutjes’ vind ik het een superschattig jurkje! De paspop die ik gebruik is ook geen echte paspop maar een decoratiestuk die ik onlangs ‘erfde’. Misschien moet ik me toch maar eens een echte aanschaffen?!

20150711_175632
Patroon: Mollie jurk – La maison victor 4/2015
Stof: Wander Woods Petal by Michael Miller (Stofopzolder)
7 thoughts on “Mollie

  1. Ziet er superschattig uit! Ik heb onlangs ook heel wat dingen gemaakt uit LMV en sommige dingen zien er inderdaad veel comfortabeler of makkelijker uit dan ze zijn. Mijn volgende projectje ligt ook klaar, een top uit de laatste, voor mijn dochter.

    Like

Wat vindt u?

