Blote beentjes pyjama!

Op de warmste dag van het jaar kwam een vriendin langs om samen te naaien. Tussen het zweten en puffen door, bladerde ik door al mijn ottobres op zoek naar iets passend als patroontje voor een pyjama met korte beentjes. Uiteindelijk nam ik het patroon over voor een t-shirt en tekende het patroon voor het shortje zelf op basis van een goed passend broekje. De stof werd nog geknipt en toen vond ik dat ik genoeg gewerkt had op zo’n hete dag.

Ik schreef het in mijn vorige blogpost al: ik werd de trotse eigenaar van een Bernina overlock! Nadat ik er eindelijk in  slaagde hem (of haar?!) goed in te rijgen, kon het uittesten beginnen.

De dag erna zat het shortje in een wip in elkaar met de overlock. Het t-shirtje bleef nog enkele dagen liggen maar zat uiteindelijk ook snel in elkaar. Enkel de zomen werden afgewerkt met de tweelingnaald. Al het overige kon ik met de overlock doen! Het is wel een beetje wennen maar superleuk om op deze manier iets in elkaar te steken! Ik vermoed dat er nog veel tricotjes van onder die bernina zullen rollen…

20150705_195506 20150705_195525-1-1 20150705_195740 20150705_195800 20150705_195842-1

Stof:
Vosjestricot: Stofopzolder
Effen zwarte tricot: Liesellove
Patroon:
t-shirt: Ottobre 3/2014
short: zelf getekend
One thought on “Blote beentjes pyjama!

Wat vindt u?

