Homemade mueslirepen

De rest van deze KCW-week is een beetje zonder naaien aan me voorbij gegaan. Er stond van alles op de planning en naaien kwam er maar niet van. Maar in de plaats daarvan had ik wel tonnen quality time met mijn gezinnetje! En dat is toch een stuk belangrijker dan elke dag een uurtje achter mijn machine te kruipen! Ik maakte deze week wel nog even tijd voor iets anders…

Voor naaien mijn grote hobby werd, kon je mij geregeld in de keuken terugvinden waar ik een of ander nieuw recept stond uit te proberen. Koken en bakken, het blijft me wel bezig houden.

En hoewel ik mateloos kan genieten van lekkere desserts en uitgebreide maaltijden, probeer ik doordeweeks gezond te eten. De laatste maanden eet ik bijna elke ochtend havermout als ontbijt. Dit aangevuld met enkele stukken vers fruit en meestal kan ik door tot de middag. Ik zag al op verschillende sites recepten passeren om zelf ‘snackrepen’ te maken. Afgelopen week kocht ik een nieuwe lading gedroogd fruit, noten & havermout en besloot ik om ook eens mueslirepen te maken.

Ik neusde snel even rond op internet en probeerde dit recept uit. Bij gebrek aan kokosolie gebruikte ik gewone maïsolie. Het sinaasappelsap werd vervangen door vers appelsap van bij de lokale boer.

IMG_20150624_095244

IMG_20150624_120526 IMG_20150624_115819 IMG_20150624_100743

Kan het mij bekoren? Ja en nee. Qua smaak vind ik het zeker wel lekker, al lijkt het iets te missen. Het smaakt een beetje als frietjes zonder zout… Maar repen kon ik er zeker niet van snijden. Ik gooide alles dus in een glazen pot en neem er gewoon een stuk (of 2, 3,…) uit wanneer ik een goestingske heb. Aangevuld met wat yoghurt en vers fruit is het ook lekker als ontbijt.

IMG_20150625_212854

Doen jullie mee aan deze hele havermouttrend? Wat is jullie favoriete recept om dergelijke repen te maken?

2 thoughts on “Homemade mueslirepen

  1. Alles wat met yoghurt, muesli, e.d. te maken heeft is aan mij goed besteedt !!!Super lekker vind ik dit allemaal.Alhoewel ik een zoetebek ben zou ik dit toch voorrang geven op een chocolade broodje !!! Wendy jouw creatie wist ik wel te smaken, maar ik vind het zo jammer om die pot leeg te eten; Hij staat zo mooi in de keuken !!!

    Like

Wat vindt u?

