Laat de zomer maar komen!

Zalig weer… vinden jullie ook niet? Ik hou van de zomer. Met heel mijn hart. En heel mijn lijf. En met nog veel meer!

Toen de nieuwste editie van La maison victor hier in de bus viel – na schandalig lang te moeten wachten wegens een fout in hun administratie – zette ik meteen de Stone short op mijn te-naaien-lijstje. Ik schoof het boekje onder manlief zijn neus en ook hij vond het een leuk exemplaar. Meteen werd de short in fluo gemarkeerd op de lijst 🙂

De geschikte stof vond ik (weeral) bij Liesellove. Alleen had ik het zo in mijn hoofd dat ik enkele accenten wou aanbrengen in een andere stof. En die stof vond ik maar niet. Zelfs niet na lang zoeken in haar uitpuilende garage. Eenmaal thuis doorzocht ik mijn restjesbakken en werden verschillende lapjes uitgehaald. Manlief koos zelf de bijpassende stof (die trouwens ook van bij Liesellove komt) en zo kon ik beginnen!

Ook nu weer ging het naaien vlot, heel vlot zelfs. De patroontjes van La maison victor zitten vaak verrassend snel in elkaar. Al vind ik hier dat de afwerking aan de tailleband en riemlusjes wat beter kan. Maar ik ga niet muggeziften. Eens de broek aan, is er geen mens die deze details zal zien!

 IMG_20150605_165108

De gele broekenstof zit vast geweldig, stevig van structuur en met net voldoende stretch in. De combinatie met de contrasterende stof vind ik zelf geslaagd, mijn ventje gelukkig ook! Kijk en oordeel zelf!

IMG_20150605_165137

IMG_20150605_181756 IMG_20150605_181706

Keperlint had ik hier niet liggen en geduld was er ook niet tot ik naar de winkel kon. Dus knipte ik een stuk biaislint af, streek het open en vouwde het doormidden. Dit kreeg rondom een afwerking met een kleine zigzagsteek in een contrasterende kleur. Naaien gaat hier soms al eens ‘à la vie d’artiste’ !

IMG_20150605_181912

Ik las al verschillende keren dat de tailleband wat groot uitviel maar das hier zeker het geval niet. Door de stretch zit de broek goed maar moest ik hem in gewone katoen maken zou een maatje groter misschien nodig zijn.

IMG_20150605_181949
Een netjes afgewerkt knopenpat en gulp

Aan de tailleband zette ik nog een extra knoop aan want met enkel dat lint ging de broek niet mooi dicht. Onderaan werd de broek met een gewone zoom afgewerkt en niet met een omgeslagen zoom. Niet omdat ik het niet mooi vond maar omdat ik wat verstrooid was 🙂 Misschien nog een tip voor wie de broek maakt: de riemlusjes afwerken! Aan de bovenkant worden ze gewoon op de tailleband genaaid volgens lmv. Ik gaf ze nog snel een zigzagsteek om te voorkomen dat ze gaan rafelen maar ik weet niet of dat voldoende zal zijn!

Maar weet je wat? Ik trek het mij niet aan! Laat de zomer maar komen!

Patroon: Stone short, La maison victor 3/2014

Stof: Liesellove

Knopen: Soldeur

4 thoughts on “Laat de zomer maar komen!

  1. Ja, zeg PROFICIAT !!!!!!!We krijgen hier met een ” professioneel ” madam te maken !!!!Zo prachtig Wendy , ja het model doet er ook wel wat aan hé ( hi,hi,hi )

    Like

Wat vindt u?

