Ijsberen in de zomer

Mintgroen, één van mijn favoriete kleuren op dit moment. Zelf sta ik er niet zo mee denk ik, maar die kleintjes raken met alles weg. Ook met ijsberen in de zomer? Antwoord zelf na het lezen (en zien) van deze post…

Ik zag deze versie passeren en was meteen laaiend enthousiast! Dat wou ik ook voor ons ventje! En ik zou ‘m zonder enige schaamte kopiëren! Het patroontje werd besteld en ik keek reikhalzend uit naar de lancering van de stof. Alleen bleef die maar op zich wachten, en wachten, en wachten,… Omdat ik toch heel graag het patroontje wou uitproberen – dan kon ik al eens oefenen voor als de échte stof er kwam! – nam ik dit stofje uit de voorraad.

Ik knipte een korte mouw en zette alles ineen. In een wip was ik klaar maar het truitje bleef liggen… Daar waren redenen genoeg voor: te groot, te koud en twijfelen of dit wel kon… Die beren lijken precies op ijsberen. En wie ziet er nu ijsberen in de zomer??

Maar ik trok hem het t-shirtje vandaag toch aan. Tis te schoon om te laten liggen. Zoals je ziet is het ‘een beetje op de groei’. Al is dat vooral in de breedte, ja ’t is ook gene dikken. Ik vind hem er wel knap mee staan maar dat vind iedere moeder van haar kind zeker!

IMG_20150527_103445 IMG_20150527_103457IMG_20150527_103543~2IMG_20150527_103622~2

Stil staan en zitten voor de foto’s vond hij weer niet zo leuk maar toevallig vond ik hier een ijsberenknuffel en die kon hem wel nog eventjes zoet houden.

IMG_20150527_103421IMG_20150527_103518

De hals leek niet zo mooi te vallen op de foto dus terwijl hij zijn middagdutje doet, trok ik hier nog snel een foto van. Want voor mij was het net dit detail die me liet vallen voor dit patroontje.

IMG_20150527_140438

Een volgende versie van dit patroontje zal er ook wel komen! Alleen weet ik nog niet in welke stof 🙂

En wat een toeval, ik zag net dat Sofilantjes 1 jaar bestaat. Op de website en blog vind je meer informatie over de patronen en een give-away!

En nu even voor jullie: zagen jullie ooit al ijsberen in de zomer??

 Patroon: Omni Tempore van Sofilantjes
Stof: Liesellove
One thought on “Ijsberen in de zomer

Wat vindt u?

