Zwangerschapsrokje

Zodra ik wist dat ik zwanger was, kocht ik voor mezelf enkele leuke tricot stofjes om zwangerschapskleding mee te maken. De vorige keer had ik slechts een een 2-tal maanden zwangerschapskleding nodig en ik hoopte dat de zwangere buik deze keer een stuk sneller zou komen… Nu ben ik ondertussen 6m zwanger en kan mijn buikje wat extra stof verdragen!

Ik kocht onder andere dit stofje in de Soldeur en ben er weg van! Het is scuba, een uiterst rekbaar en licht stofje die geen enkele bobbel op je lichaam toont! Het voelt een beetje aan als mousse en hoeft niet gestreken te worden. Zei ik al dat ik dit stofje geweldig vind???

Het rokje maakte ik al een hele tijd geleden. Ik gebruikte een patroon uit de knip maar nam een maatje kleiner aangezien dit uit tricot werd gemaakt. Ik tekende gewoon een voor- en achterpand zonder tailleband. Deze wordt immers vervangen door een stuk boordstof die zorgt voor de nodige rek. De werkwijze is heel simpel: alles overlocken behalve de bovenzijde van beide panden. Zijnaden aaneen stikken en daarna de boordstof aanzetten. Dit doe ik met de overlocksteek op mijn machine dus is alles meteen afgewerkt. Daarna omzomen met de tweelingnaald en klaar!!

IMG_20150515_180141
Het schoonste blauw ooit! (L)

IMG_20150515_173117

Donderdag werden we verwacht op het communiefeest van een neefje. Mijn kleine ventje werd voor deze gelegenheid al voorzien van een nieuw hemdje. Mijn eigen outfit koos ik pas de dag voordien. Ik wou een kleedje aandoen maar vond geen bijpassend jasje. Dus besloot ik om dit rokje aan te doen. De weerman voorspelde echter niet veel goeds… Dus maakte ik nog snel (en dan bedoel ik écht snel) een bijpassende sjaal met de rest van de stof.

IMG_20150513_161636

Op haar blog las ik vorig jaar een diy geschreven door Lobke voor een eenvoudige cirkelsjaal. Een snel klaar projectje dat ik wel kon appreciëren de dag voor ik moest vertrekken! Ik zeg het u: op maximum 10 minuten zit dit in elkaar!

En ik, ik ging stijlvol zwanger naar het communiefeest!

Ondertussen is de uitslag van de give-away al 2 weken bekend. Katja heeft nog steeds niets van zich laten horen dus doe ik dit weekend een nieuwe trekking! Eventuele nieuwe geïnteresseerden kunnen een reactie op dit bericht (of dat van de give-away) achterlaten tot zondagavond 20u. Maandag maak ik de nieuwe uitslag bekend. Jolien & Wendy, jullie blijven sowieso minstens jullie gewonnen stofje behouden. Maar vermits jullie allebei ook het eerste stofje als jullie favoriet kozen, steek ik jullie namen opnieuw in de pot. Trek ik een andere naam dan die van jullie, dan krijgt die persoon het 1e stofje en houden jullie het stofje dat jullie bij de vorige trekking wonnen! Trek ik echter een naam van jullie voor het eerste stofje, dan krijgen jullie dat stofje en trek ik nog een naam om het stofje dat jullie de vorige keer wonnen door te geven. Tenzij jullie echter graag jullie stof behouden! In dat geval, laten jullie best ook een reactie hieronder na!

Stof & fournituren: Soldeur

4 thoughts on “Zwangerschapsrokje

Wat vindt u?

