Moederdag

Moederdag. Sinds ik vorig jaar zelf mama werd, besef ik des te meer wat deze dag betekent. Een moeder is dag in dag uit met haar kroost bezig. Elk uur, iedere minuut… Als ik zelf kijk naar mijn dag, gaat maar weinig tijd naar dingen die eens NIET met je gezin te maken hebben. Die luttele momenten zijn kostbaar goed geworden.

En toch, ook al zeuren we soms over te weinig tijd voor onszelf (én de partner!), altijd weer hetzelfde te moeten doen, altijd in de weer enzovoort enzoverder toch doet elke mama die taken met veel – of soms wat minder – plezier. Gezin en familie zijn toch een van de belangrijkste pijlers in ons leven.

Mijn man vindt zo’n dagen ‘commercieel gedoe’ net als valentijn, secretaressedag,… Ergens heeft hij wel gelijk maar toch zijn deze dagen voor mij wel van belang. Akkoord, in de media wordt vaak voorbij gegaan aan de essentie van deze dagen maar het is toch fijn om af en toe een gebaar van appreciatie te krijgen. En soms hebben we dan zo’n dag nodig om stil te staan bij de échte betekenis van zo’n dag.

Om eindelijk tot het punt van dit blogbericht te komen, ik maakte een cadeau voor moederdag. Voor m’n schoonmoeder! Mijn mama had al laten vallen dat er een kastje was dat ze toch wel graag wou hebben, dus dat cadeau hoefde ik maar te kopen.

Mijn schoonmoeder is best wel trots op het feit dat ze ‘zo’n creatieve schone dochters heeft’ zoals ze het zelf zegt. (Mijn ene schoonzus is kleuterjuf dus die is ook best wel handig!) Met dit in het achterhoofd wou ik voor haar dan ook zelf aan de slag gaan. Ik neusde rond op pinterest en vond verschillende ideetjes die in aanmerking kwamen. Uiteindelijk werd dit hier vorige week ineen gestoken.

IMG_20150507_111933

 

Het zijn ‘boekjes’ om kaartjes, uitnodigingen, foto’s e.d. te bewaren. Heel simpel om te maken met een leuk resultaat. En zo ben je ineens ook verlost van al die rondslingerende kaarten, niet wetende waar je ze op een ordentelijke manier kunt bewaren! De ringen haalde ik bij De Banier, het papier kun je per kilo kopen in de Hema.

IMG_20150506_084003 IMG_20150506_083511

Het cadeautje werd op een eenvoudige maar oh zo schone manier ingepakt!

IMG_20150508_151059

En mijn eigen moederdag? Tja, ik wou dat ik hier vol trots een hele rij foto’s kon posten van het mijn kleine, creatieve talentje maar helaas… Blijkbaar heeft hij niets gemaakt bij de onthaalmoeder. Waarom weet ik niet want ik zag deze week wel een ander kindje met zijn papa naar buiten gaan met een presentje. Dat hier zo neerschrijven maakt mij opnieuw een beetje emotioneel. Maar kijk, ik had mijn zoontje tenminste bij me op deze dag. We kregen een prachtige, zonovergoten dag en we konden ook onze beide mama’s een bezoekje brengen op hun dag!

En gelukkig voor mij, zette mijn ventje zijn principes over commercieel gedoe eerder deze week aan de kant en kwam hij thuis met deze mooie orchidee! En blijft het feit dat ik mezelf elke dag opnieuw gelukkig mag prijzen met mijn 2 schatten van ventjes!! En dat is onbetaalbaar…

IMG_20150511_135429

Bovendien maakte ik voor mezelf nog snel dit kleine bloemstukje in een ferme koffietas! Instant plezier!

IMG_20150511_141348 IMG_20150511_141319

Alsnog een fijne moederdag voor iedereen!!

Veel liefs

One thought on “Moederdag

  1. Wendy, ik las nu pas jouw mooie bericht…Sorry maar je geschenk, die ik van je kreeg voor moederdag is zo mooi!!!Je hebt het ook mooi en creatief gepresenteerd aan je haakjes .Je moet er maar opkomen hé !!!Je bent een echte creatieve 1000poot

    Like

Wat vindt u?

