Trotse mama geworden van Theo!

Neen, vergis u niet. Ik ben niet holderdebolder bevallen, gelukkig maar! Dat die kleine nog maar enkele maanden wacht!

Maar ik ben wel mama geworden van mijn eerste Zonen 09-patroontje!! En dat is een bijna even gelukzalig gevoel!

IMG_20150505_155553

Er is wel een weg afgelegd om tot dit resultaat te komen. Eerst wou ik een hemdje, dan een Zonen 09 hemdje (dat pas aan maat 92 begint terwijl die van ons 80/86 draagt), dan wou ik de ‘speciale’ hoekjes erin verwerken,… Enfin, ik maakte het steeds een beetje moeilijker voor mezelf maar ik vind het dan ook een schitterend hemdje met heel veel mogelijkheden. Af en toe werd een term gegoogeld. Euh, gepassepoilleerde knoopsgaten?? Aanzetnaad?? Maar kijk, we zijn er geraakt! Al geef ik eerlijkheidshalve wel toe dat ik even met de handen in het haar zat bij het stikken van de schoudernaden. Ik begreep maar niet hoe ik die moest stikken zodat ze weggewerkt zaten tussen de rugpassen. De hulp van schoonmoeder werd ingeroepen maar ook zij zag het niet meteen… We staarden ons blind op de tekening terwijl het eigenlijk heel logisch is: leg alles zoals het er uiteindelijk moet uitzien en neem dan tussen de stoflagen door je te naaien naad tussen duim en wijsvinger. Trek dit naar buiten,stik en trek het dan terug op z’n plaats! Zo simpel maar ja… Ik steek het maar op de zwangerschap die me verstrooid maakt 😉

Over de kraag ben ik niet helemaal tevreden. Mijn steken zagen er plots niet helemaal mooi meer uit aan de onderkant van de kraag maar dat zag ik pas bij het stikken van de zijnaden. En natuurlijk zit de kant met het ‘lelijke’ stiksel aan de binnenkant van de kraag maar ach, ik laat het zo denk ik. Als hij het hemdje draagt, is er vast niemand die het ziet! Het probleem werd trouwens opgelost door een nieuwe naald te gebruiken.

Gemakshalve koos ik voor kam snaps en niet voor gewone knopen. Niet dat ik schrik heb om knoopsgaten te maken maar onze zoon vindt omkleden niet de leukste bezigheid en het open doen van drukknopen gaat net iets sneller dan de gewone… Okerkleurige waren volgens mij net iets leuker geweest maar die had ik niet liggen en ik had geen zin om nog te wachten om dit hemdje af te werken! Ik was heel benieuwd of het hemdje hem zou passen… en ja hoor, gelukkig zit het quasi perfect! Mijn hart maakte een sprongetje!

IMG_20150505_155831

De foto’s op de ‘paspop’ zijn niet 100% geslaagd. De paspop heeft immers buste wat het hemdje een heel andere uitstraling geeft dan de bedoeling is voor een jongen. Maar ik werkte het hemdje af terwijl mijn kleine jongen zijn middagdutje deed en ik was te ongeduldig om te wachten en te blij met de gekregen paspop!

IMG_20150505_155725~2IMG_20150505_155630

Ook een aan-foto mag niet ontbreken. Al was het opnieuw niet evident om die te nemen. De trap was veel interessanter dan lachen naar de mama! Maar met zijn guitig snoetje maakt hij dat allemaal goed!

IMG_20150505_184137 IMG_20150505_184201 IMG_20150505_184243

Laat die feesten nu maar komen zodat we nog meer van dit schoons kunnen maken!

Stof & fournituren: Soldeur
Patroon: Theo – Zonen 09
3 thoughts on “Trotse mama geworden van Theo!

Wat vindt u?

