Zomer in ’t kwadraat

Mijn 1e naaimachientje kocht ik (nog maar) anderhalf jaar geleden. Een Singer van ’t kruidvat. Ik wou beginnen naaien maar wist niet eens of het me zou liggen dus was een goedkoop machientje goed genoeg. Samen met mijn schoonmoeder had ik meteen een ferm project gekozen: de familiewieg herbekleden… Het project werd eens succes en de naaimicrobe kreeg me te pakken! En zo kocht ik ‘het grote Singer naaiboek’.

– Een nieuwe naaimachine volgde toen ook snel!-

Daarin staat een patroon voor een eenvoudig maar leuk t-shirt. Met enkele restjes uit de stoffenkast maakte ik een 1e versie.

IMG_20150421_094122 IMG_20150421_094110~2[1]

Ik had echt wel plezier in het maken van dit shirtje waardoor een 2e versie snel volgde… zonder pasbeurt maar mijn kennersoog zei dat de maat goed zat 🙂 Dit stofje lag al sinds vorig jaar in de kast te wachten op een leuk zomers project. Ideaal dus.

IMG_20150422_094942 IMG_20150422_095000 IMG_20150422_095051

Van maat zijn ze perfect vind ik. Alleen jammer dat de halsopening wat ver open staat. Dat zal bij een 3e versie wat aangepast worden! Laat de zomer maar komen!

Patroon: het grote Singer naaiboek

Stof: Stoffenfee

Fournituren: Soldeur

 

Wat vindt u?

