* Janneke *

In blogland is Janneke al uitvoerig getest en goedgekeurd geweest. Ik zag al vele schitterende versies passeren, het ene zo mogelijk nog mooier dan het andere. Dat wou ik ook eens proberen!

Onlangs ontdekte ik de site van Fairytailors. Ecologisch verantwoorde stofjes met superleuke printjes. Dit stofje belandde meteen in mijn mandje.

IMG_20150414_144449

1 en 1 werd 2 en zo ontstond hier ook een Janneke.

Ik deed er lang over. Niet dat je schrik hoeft te hebben dat dit een tijdrovend patroontje is, integendeel! Ik bedoel met ‘lang’ dat ik elke stap 2, 3 keer herlas om zeker te zijn dat ik niets mis zou doen! Ik had zo’n schrik om dit zalig schoon stofke te verpesten! Iedere stap van de beschrijving werd zorgvuldig uitgevoerd. Beetje bij beetje kwam vanonder mijn naaimachine een schitterend jurkje tevoorschijn.

Het ineen zetten van Janneke is niet moeilijk. De beschrijving gidst je moeiteloos doorheen alle stappen. Alleen die rits schrok me af. Een blinde rits… Nog maar één keer eerder gedaan en ik verpestte er toen mijn rokje mee. Bijna 2u deed ik erover. 2u!! Zeker 6 keer werd ze terug los getornd wegens ‘niet goed genoeg’. Maar ik ben tevreden. Het kan zeker nog wat beter, hier en daar is toch wat wit van de rits te zien. Wit ja, waar zaten mijn gedachten toch in de winkel?? Een blinde rits, zei ik. Welk kleur, vroeg de verkoopster. Oh, geef maar wit. Want een blinde rits is blind en zie je dus niet. Tja, neen da’s de bedoeling maar als er dan toch onverhoopt een stukje komt piepen is het natuurlijk beter als die rits in de een bijpassend kleur is 🙂 Weer wat bijgeleerd!

IMG_20150414_144520 IMG_20150414_144437 IMG_20150414_144601

 

Oooh wat ben ik verliefd! Op dit stofje. Op het kleedje. En ook al op die baby in  mijn buik! En de gedachte dat die baby binnenkort gekleed zal gaan (lees: liggen) in dit wonderschone jurkje…

Patroon: Janneke door Mieke Jansen
Buitenstof: Fairytailors
Stof voering & fournituren: Soldeur

3 thoughts on “* Janneke *

Wat vindt u?

