Allemaal sterretjes!

Kinderen groeien als kolen.

Kleertjes die hen vandaag nog passen, kunnen morgen al weer te klein zijn. Met dit in het achterhoofd probeer ik al eens wat koopjes te doen. Al is dat meestal relatief want na het aanschaffen van de benodigde (afgeprijsde) stofjes, laat ik meestal ook nog wat andere stofjes in mijn mandje vallen… Ach, ieder zijn hobby hé 🙂

Plots was er hier een tekort aan pyjama’s. En mama schoot in actie! Een metertje sterrenstof (van €5) werd gecombineerd met blauwe tricot die ik over had van een ander project. En er was genoeg om meteen 2 pyjama’s te maken. Veel pyjama dus voor weinig geld!

Het patroon voor de broekjes haalde ik uit een Ottobre. Ik nam maat 74 maar verlengde dit naar maat 80. Het mocht zelfs nog wat langer maar de zomer komt eraan dus dan is een korter broekje niet zo’n probleem. De pyjama’s werden gemaakt in een omgekeerde kleurencombinatie voor wat variatie.

IMG_20150409_115257

Het sterrenbroekje werd gewoon gestikt. Het blauwe broekje kreeg aan de binnenbeennaad een speciale afwerking. Na het ineen stikken van het broekje, ging ik over de buitenkant met een contrasterende overlocksteek. Zo kreeg dit gewone broekje nog wat extra.

IMG_20150412_095314

Het ene truitje werd gemaakt volgens een patroontje uit ottobre. Een simpel truitje met enveloppehals. Vraag me niet waar het verkeerd liep maar bij het stikken had ik al door dat dit niet mooi zou vallen. En de onderstaande foto bewijst dat ook…IMG_20150412_093115~21

Helemaal niet tevreden met het resultaat besloot ik voor de 2e pyjama dan maar terug te grijpen naar een goedgekeurd patroontje. Ik gebruikte het hier al en was toen al weg van het patroontje. Ook voor een pyjama blijkt het een voltreffer te zijn. Ik verstevigde  deze keer wel de plaats waar de kam snap zit voor wat extra stevigheid bij het open en dicht doen.

Foto’s nemen is niet altijd evident. Die kleine doet graag zijn eigen gedacht en gelijk heeft hij.IMG_20150412_195024 IMG_20150412_195038

IMG_20150412_195048

Is het geen ster???

Sterrentricot: Den Engel, Menen
Blauwe tricot: De soldeur, Kortrijk
Patroon broekje & truitje met halve enveloppehals: Ottobre 4/2014

 

2 thoughts on “Allemaal sterretjes!

Wat vindt u?

